3312
Sök

3 Prickar och dem kan dra in kortet

56 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
läste  på msn nyheter lite o såg detta..
tycker ni det är bra ?? vad har ni för tankar kring det hela ??

http://nyheter.se.msn.com/article.aspx? … id=7187646

*Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile.. winning's winning!*

2 164 Inlägg
9 januari 2008
De har varit så jätte länge och de är väl ingen nyhet i sig!

MVH

F

56 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
oki det vista jag inte=S.... vista ju att man får  göra om allt om man   åker dit  under prövtiden...

*Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile.. winning's winning!*

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 januari 2008
skyhawk skrev:
oki det vista jag inte=S.... vista ju att man får  göra om allt om man   åker dit  under prövtiden...

Om du blir av med kortet ja.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

56 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
jo jo .. men det här med prickar vista jag inget om lixom hur många åker dit  mer än 3 gånger  och slipper tom böter =S

146 Inlägg
9 januari 2008
Fredrik-79 skrev:

Nej, så är det inte.

Idag så skickas alla förseelser till Länsstyrelsen, som sen på ett eget godtyckligt sätt fattar beslut om ditt körkort ska dras baserat på tidigare böter. Råkar man då ut för en klimakteriekossa till handläggare som vaknat på fel sida...

Med nya systemet så blir det mer konkret och rättvist. Man vet exakt vilka spelregler som gäller. Three strikes and you're out.

56 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
dstr skrev:
Fredrik-79 skrev:

Nej, så är det inte.

Idag så skickas alla förseelser till Länsstyrelsen, som sen på ett eget godtyckligt sätt fattar beslut om ditt körkort ska dras baserat på tidigare böter. Råkar man då ut för en klimakteriekossa till handläggare som vaknat på fel sida...

Med nya systemet så blir det mer konkret och rättvist. Man vet exakt vilka spelregler som gäller. Three strikes and you're out.

tackar för mycket klarare info smile  nu vet man hur det har funkat..
håller med dig till 100%..
Three strikes and you're out.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 januari 2008
Den system har funnit i 10 år i Frankrike
Körkort  är med 10 poänger, varie gång du gör en trafikförseelse får du ett antal poäng bortagen med stora böter varie gång
Det tar 2 år för att få tillbaka en del poänger utan trafikförseelsen.
Ex: att köra mot rötljus kostar 6 poänger.
När du inte har några poäng kvar, körkort är borta, du måste inskriva dig i en trafikskola och följa hella kursen (obligatorisk) och börja om hella körkort även uppkörning.
Jag är mycket förvånad att den system inte kom till Sverige innan.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök