2 liters maskinen kommer från Italien. De kör 2 liter pga hysteriska kostnader för ägaren om man har mer än 2.0L i sin maskin.
Det är INGA fel på den maskinen. Den pallar gott att tuktas precis som 2,3 liters varianten vi har i Sverige. 2 litarn har mindre turbo etc och måste därför pillas en del med för att få mer effekt förstås, men innanmätet är precis lika välbyggt och bra att börja bygga på. Inga problem med att ta ut 250-270hk ur dom med lite lätt trim.
Häng inte upp dig så mycket på import och miltal, i slutändan köper man bilen efter dess skick i varje fall. Man märker relativt enkelt om bilen verkar välservad eller ej.
Bara den lilla skillnaden att JAG tycker att "italien" 2.0T känndes fruktansvärt orkeslös och klen. som en chippad glt nästan värre. satsa på 2.3 T5 istället tycker jag bättre vrid
Jo det är ju sämre vrid, mindre cylindervolym. Bara tänkte att om man ska börja trimma lite så kanske det lönar sig att ändå köpa en 2.0t.. Men mycket mera pill på 2.0 för att komma upp i samma hk och vrid som t5r med chip osv..
Bara den lilla skillnaden att JAG tycker att "italien" 2.0T känndes fruktansvärt orkeslös och klen. som en chippad glt nästan värre. satsa på 2.3 T5 istället tycker jag bättre vrid
Jag delar inte alls den åsikten. 2 litarn tycker jag är avsevärt snabbare i alla lägen än en glt, men men... kanske har haft tur med de exemplar som jag har åkt i?
Var dessutom under uppfattningen att följande siffror var på respektive modell? 2.0t har 210hk 300Nm 2.3t har 225hk 300Nm
Vad jag vet så är det kolvarna + veven som skiljer dem åt. Sen att du har ett mindre agg på 2 litarn (13G).
Okej okej, min lärare som har jobbat med volvo hela sitt liv tycker att jag ska satsa på den större maskinen ist så man har riktiga grejer på en gång. Men nästan alla 855 T5-R är automat och det vill jag inte ha
MIn är tyskimport, alltså 2.3L motorn. JAg ville inte heller ha automat i början men nu är jag nöjd med det, rätt skönt ibland
Samma här. Import från Saudi Arabien med 2,3-litersmotorn och automat
Ska man trimma tycker jag man gör bäst i att ta det bästa möjliga och utgå ifrån. Fast har du fått ett bra pris på en Italien-import så kör på det. Inga dåliga motorer, bara inte riktigt lika bra som 2,3'an
Klart 2,3an är ballare... inge snack om den saken, och konstigt vorde det väl annars? Men som många andra säger också är det inte direkt svårt att få lite åka i lillebror heller.
Hur är automaten i dessa bilar? Tål den nå effekt?