2841
Sök

tips/hjälp me bilköp

110 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
som sagt håller på att bli cp letar bil just nu men har ingen anning om vilken jag ska köpa
ena dagen funderar jag på en volvo 740/940 och andra dagen en ford sierra....

så hjälp mig lite dom jag har mest funderat på är

volvo 740/940
ford sierra (v6 motorn helst)
bmw 320 e36
toyota celica

men vill eller kan inte lägga ut så mkt pengar men kanske runt 15 tusen kan jag nog skramla ihop...

men kom me tips innan jag får ett nervöst samanbrott lol

50 Inlägg
14 januari 2008
Var likadan när jag skulle köpa min bil. Funderade på allt från Honda Accord, Toyota Corolla, Nissan och Saab. Vägrade köpa Volvo eftersom alla har Volvo. Var och titta på 5-6 bilar, en del var tiptopp enligt säljarn och när man väl kom dit så var det massa rost eller annat som var skit.

Slutade med att jag hittade en gammal Volvo 740 på blocket som jag inte kunde motstå, 11.400 mil, rostfri, och fungerande tankmätare. Pruta ner den en tusenlapp och åkte hem med den.

Nu i efterhand så måste jag ju säga att Volvo gör riktigt bra bilar, jävligt nöjd med mitt köp. Så köp du en Volvo 740 smile Mitt tips iaf...

Det vet du!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 januari 2008
Toxan skrev:
Nu i efterhand så måste jag ju säga att Volvo gör riktigt bra bilar, jävligt nöjd med mitt köp. Så köp du en Volvo 740 smile Mitt tips iaf...

Det är riktigt bra förstabilar iaf smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

50 Inlägg
14 januari 2008
John87 skrev:
Toxan skrev:

Det är riktigt bra förstabilar iaf smile

Och andra bilar wink Min första var en Fiat Uno wink

Det vet du!

110 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Toxan skrev:
Var likadan när jag skulle köpa min bil. Funderade på allt från Honda Accord, Toyota Corolla, Nissan och Saab. Vägrade köpa Volvo eftersom alla har Volvo. Var och titta på 5-6 bilar, en del var tiptopp enligt säljarn och när man väl kom dit så var det massa rost eller annat som var skit.

Slutade med att jag hittade en gammal Volvo 740 på blocket som jag inte kunde motstå, 11.400 mil, rostfri, och fungerande tankmätare. Pruta ner den en tusenlapp och åkte hem med den.

jo har inte varit så sugen på volvo men nu tycker jag ändå de verkar vara en helt okej första bil

V-Power
1 186 Inlägg
14 januari 2008
Forden e inte i samma klass som övriga om man kollar på kvalité, du får nog lägga lite pengar på reperationer.

BMW E36 för 15k e inte mycke o hänga i julgranen

Om du inte har någon emot Volvo så e nog en 740 bästa köpet.

Kolla oxå på Honda Civic 3dr o 5dr

Nä föresten jag ångar mej, efter att ha kollat va man får för Celicor på Blocket för 15 tusen så rekomenderar jag dej en Celica.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

50 Inlägg
14 januari 2008
Jag tänker såhär oxå, man ska sitta bekvämt i bilen när man kör och det gör du garanterat i en Volvo 740!

Det vet du!

V-Power
1 186 Inlägg
14 januari 2008
Toxan skrev:
Jag tänker såhär oxå, man ska sitta bekvämt i bilen när man kör och det gör du garanterat i en Volvo 740!

Nä de e inte säkert, men troligen sitter man bäst i den av ovanstående.

Jag har grova problem me hur dem har placerat ratten, har ju den i magen. Så de får man se va man tycker om lite sådana saker, en Celica e nog mer neutral i interiören.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

julgran
214 Inlägg
14 januari 2008
Skulle rekomendera en 940, pigg och rolig bil som håller bra. ( pigg kanske inte gäller alla 940:is men våran 940 turbo är pigg och väldigt rolig big_smile ).

Så köp en 940 eller 740, det är iaf vad jag skulle köpt om jag fick välja mellan ovanstående

110 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Konbanan skrev:
Forden e inte i samma klass som övriga om man kollar på kvalité, du får nog lägga lite pengar på reperationer.

Nä föresten jag ångar mej, efter att ha kollat va man får för Celicor på Blocket för 15 tusen så rekomenderar jag dej en Celica.

nja om jag ska köpa bmw så köper jag en av min farbror som ser ut att vara ny nästan coupe model tror jag kan tjata till mig lite extra cash av föräldrarna iså fall

V-Power
1 186 Inlägg
14 januari 2008
Gotte91 skrev:
Konbanan skrev:

nja om jag ska köpa bmw så köper jag en av min farbror som ser ut att vara ny nästan coupe model tror jag kan tjata till mig lite extra cash av föräldrarna iså fall

Helt klart en annan sak om man köper av någon man känner smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

julgran
214 Inlägg
14 januari 2008
Gotte91 skrev:
Konbanan skrev:

Om de är en coupe som din farbror köpt ny för en massa år sedan och ska sälja nu är det inte mycket att tveka på. tongue

110 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Crall skrev:
Gotte91 skrev:
Konbanan skrev:

Om de är en coupe som din farbror köpt ny för en massa år sedan och ska sälja nu är det inte mycket att tveka på. tongue

nja han har haft den i max 1 år eller nåt han köpte en som var tyskt importerad så inget rost eller nåt i den stilen med full skinn inredning och grejer ända jag som jag inte gillar me den är automaten...    +plus att den är lite dyr

3 235 Inlägg
14 januari 2008
Toxan skrev:

Köp Volvo du;
billiga delar, trim,styling...

110 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
vilken model är bäst i 740/940 finns ju en hel radda...      har mest kollat på 740 glt 16v    efter som de inte finns så många med turbo ute nu.
vad jag förstår när jag läser på wikipedia så är de en av dom bättre modelerna.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 januari 2008
Gotte91 skrev:
vilken model är bäst i 740/940 finns ju en hel radda...      har mest kollat på 740 glt 16v    efter som de inte finns så många med turbo ute nu.

Det är den sämsta motorn i serien, men inte dålig.
Kamremsbrott gör ventilsallad = INTE roligt.
Men som sagt inte en dålig motor.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

110 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Gotte91 skrev:

Det är den sämsta motorn i serien, men inte dålig.
Kamremsbrott gör ventilsallad = INTE roligt.
Men som sagt inte en dålig motor.

hum okej låter ju inget bra tänkte mest på hästkrafterna...
men vilken är att föredra??

Sök