3498
Sök

Misshandel

Dr Snuggles
956 Inlägg
11 januari 2008
Cloudsurfer skrev:
John87 skrev:
Man borde skaffa sig en Latino-flickvän.
Ingen som vågar göra något mot en då tongue

Hah du syftar inte alls på Pablo Fransisco där? big_smile

Säääkerligen inte wink

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

84 Inlägg
11 januari 2008
jag säger bara,  skaffa en rottweiler när den e valp, föd upp den på blod och kött, och gör den aggressiv mot allt annat än dig, så ska du se att ingen vill mucka mot dig, eller starta bråk, Ps. var ett skämt

nej för att vara seriös, lägg en dansk skalle på näsryggen och spring! !

945 Inlägg
11 januari 2008
Fredrik.Gustavsson skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:

What ?
Jag dricker för det mesta Andersson när jag har dåligt med pengar och dom är på flaska och på 33cl, heiniken, carlsberg osv finns ju också på 33cl flaska så jag fattar inte vad du pratar om ?

'
Sorry då.
Fick för mig att flasker e 35cl:S hmm

Jag vart bara lite ställd när du rättade en annan som hade rätt när du själv hade fel : )
Alla är ju mänskliga utom jag då möjligtvis wink

Haha! Rörigt...

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
11 januari 2008
Om du ska göra skolarbete angående misshandel, ta kontakt med frivården, och fråga om du kan få vara vara med på ett ART möte, sen kolla upp om du kan få prata med en intagen på kåken, som sitter för misshandel.

Lev livet, det kan ta slut fort

2 271 Inlägg
12 januari 2008
vaalle skrev:
John87 skrev:

Hahaha big_smile

Nån som diggar Pablo Fransisco?big_smile

Edit! redan sagt.tongue
Senast redigerat av lingua (12 januari 2008)

- De är jag de.
354 Inlägg
12 januari 2008
FireTraXX skrev:
Killr0y_swe skrev:
Enda sättet att slippa misshandel är att springa som fanken.. Slår du till han som bråkar åker du dit för misshandel, de kvittar om han har slått dej ett flertal gånger innan du slår han, du åker dit ändå. Tro mej, jag har vart där själv...

Vilken tur att vi har dig som kan yra...

Ifall det blir slagsmål och du får en smäll så får du använda nödvändigt våld för att ta dig ur situationen.
Alltså tillräckligt för att kunna fly fältet eller övermanna antagonisten.

Du kan också komma undan med att hävda att du slog av rädsla när polisen kommit och killen ligger halvt ihjälslagen.

Tro mig, jag har varit där...

Yra? jaja.. Ja fattar hur du menar, men jag skrev som jag kände.. typ tongue

Nej, jag använde våld när jag blev överfallen av en galning. Nu är jag anmäld av svinet. Fast de kan ha med att göra att han käke inte än idag är riktigt fungerande.. vem vet.. roll Men faktum kvarstår: Jag blev slagen 3 ggr innan jag rörde han. Men ändå åker jag på det?

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 januari 2008
Racso skrev:
Cloudsurfer skrev:
John87 skrev:

Hah du syftar inte alls på Pablo Fransisco där? big_smile

Säääkerligen inte wink

Huuur kan man tro nåt sånt? big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

RE-雨宮
481 Inlägg
12 januari 2008
Killr0y_swe skrev:
Nej, jag använde våld när jag blev överfallen av en galning. Nu är jag anmäld av svinet. Fast de kan ha med att göra att han käke inte än idag är riktigt fungerande.. vem vet.. roll Men faktum kvarstår: Jag blev slagen 3 ggr innan jag rörde han. Men ändå åker jag på det?

Du skriver ju att du är anmäld, inte dömd?

RE-Amemiya Kitted FD3S

3 120 Inlägg
12 januari 2008
Jag undviker konflikter om det går, men ibland är det tyvärr oundviktligt. (överfallsrån, gäng osv). Håller med om att det är mycket bättre att springa.

Det är synd att det finns människor som är så osäkra på sig själva att de måste hävda sig genom att slåss. Ännu värre är det med de små mörka pojkarna som går i gäng och försöker sno telefoner och liknande.

På de flesta krogar jag går är inte killar under 25 välkomna och det är mycket lugnare och mindre stök nu än när man var 18. Antagligen mognar man lite med åren.

Förstår inte vad man får ut av att starta bråk...men de som ska slåss med alla har inte så mycket att förlora. Själv tror jag att det skulle se väldigt illa ut i CV:et med en fängelsevistelse.
Om man blir dömd för misshandel ör en sida av myntet och våld föder våld. I de flesta mindre städer känner folk igen dig. Slår du ner någon ena helgen får du kanske 15 personer på dig när du kommer ut själv från pizzerian en onsdagskväll.

En av mina storväxta bekanta (ingen jag umgås med på daglig basis) kör dock en egen taktik som inte är att rekommendera.
Han saknar spärrar som normala människor har. Kommer det fram ett gäng och bråkar med honom på krogen kan han svara den kaxigaste; Går ni inte härifrån sliter jag örat av dig/bryter armen på dig/hoppar på ditt huvud. Det värsta är att om de inte går så har det hänt att han gjort som han sagt. Han har en egen teori, kommer det fram ett gäng och bråkar så börja med att sänk den kaxiga och den största, sen ger sig resten...det är skönt att inte hela världen består av sådana som honom, men de som har fått däng av honom kanske lugnar ner sig lite.

Jag är den som inte tar till våld.

945 Inlägg
12 januari 2008
viccoA skrev:
Jag undviker konflikter om det går, men ibland är det tyvärr oundviktligt. (överfallsrån, gäng osv). Håller med om att det är mycket bättre att springa.

Det är synd att det finns människor som är så osäkra på sig själva att de måste hävda sig genom att slåss. Ännu värre är det med de små mörka pojkarna som går i gäng och försöker sno telefoner och liknande.

På de flesta krogar jag går är inte killar under 25 välkomna och det är mycket lugnare och mindre stök nu än när man var 18. Antagligen mognar man lite med åren.

Förstår inte vad man får ut av att starta bråk...men de som ska slåss med alla har inte så mycket att förlora. Själv tror jag att det skulle se väldigt illa ut i CV:et med en fängelsevistelse.
Om man blir dömd för misshandel ör en sida av myntet och våld föder våld. I de flesta mindre städer känner folk igen dig. Slår du ner någon ena helgen får du kanske 15 personer på dig när du kommer ut själv från pizzerian en onsdagskväll.

En av mina storväxta bekanta (ingen jag umgås med på daglig basis) kör dock en egen taktik som inte är att rekommendera.
Han saknar spärrar som normala människor har. Kommer det fram ett gäng och bråkar med honom på krogen kan han svara den kaxigaste; Går ni inte härifrån sliter jag örat av dig/bryter armen på dig/hoppar på ditt huvud. Det värsta är att om de inte går så har det hänt att han gjort som han sagt. Han har en egen teori, kommer det fram ett gäng och bråkar så börja med att sänk den kaxiga och den största, sen ger sig resten...det är skönt att inte hela världen består av sådana som honom, men de som har fått däng av honom kanske lugnar ner sig lite.

Jag är den som inte tar till våld.

Din kompis har ju dock lite rätt i sin teori. Spöa ledaren. Sen hurvida det är rätt eller fel tänker inte jag avgöra. Jag har mina åsikter om bråk och ni har era.

Många som bråkar gör det för skojs skull. Det är egentligen inte konstigare än att ni kör fort med bilarna. Om ni gör det på vanliga vägar KAN ju chansen lika stor att ni skadar någon som under ett slagsmål. Visst jag har inga fakta på det men jag hoppas ni förstår vad jag menar?

Bortse nu från rån, gäng och junkies. Jag syftar på en renodlad fight mellan två killar.

2 014 Inlägg
12 januari 2008
När man var en hel del yngre och mycket mer omogen än man fortfarande är än idag så var jag själv en av dem som sökte bråk och sprang runt och lekte kaxig. Smal och ganska kort till växten var jag dessutom... Troligtvis föll man väl för grupptrycket, då man uppgicks med diverse andra "värstingar". Jag hade dock den outsägliga lyckan att alltid vara den som gav stryk och inte den som mottog det. För tur är vad det beror på, det finns alltid någon som är skickligare/starkare/bättre. Det var ingen fråga om "om", det var en fråga om "när"...

Inget jag idag är det minsta stolt över, och som tur är så har man växt upp och mognat lite och följaktligen lagt det där livet bakom sig med en önskan att glömma det. Dåligt samvete för dem man gav sig på samt insikten om att det en vacker dag kommer bli min tur spelade naturligtvis in en hel del också.

Nu för tiden är jag snarare tvärtom. Det ska väldigt, väldigt mycket till innan jag kommit så långt att jag drar till någon. Istället brukar man försöka snacka sig ur hotfulla situationer eller så går man helt sonika därifrån. Eftersom jag brukar vara ganska slängd i käften så är det sällan jag ens behöver göra det sistnämnda. Oftare har det slutat med att jag och den som muckat gräl med mig bjuder varandra på öl.

Ser inte riktigt syftet med att umgås med andra människor om man inte gör det för att ha det kul och trevligt (förstår idag inte varför jag tänkte annorlunda förr i tiden). Ser man något annat, till formen destruktivt syfte med det, så borde man istället hålla sig hemma och misshandla en kudde, krukväxt eller annat liknande...

Heder är en mans gåva till sig själv, det är något som ingen annan kan ge dig och något som ingen annan kan ta ifrån dig. Den har inget att göra med vem om slåss mest/bäst eller vem som vågar stå emot i hotfulla situationer.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

13 Inlägg
13 januari 2008
Jag tror att det är ju så i våra tonår och några år upp sä är vi ju inte mer än djur (för vi är ju djur) som måste hävda oss inför andra (detta pågår längre upp i åldern men då är det bättre bil hus semester än grannen) för i tiden så jobbade de flesta från 15 och uppåt och hade således annat att få ut sina agressioner (var för trötta helt enkelt förutom nån gång om året då de var på logdans eller nåt) de som inte trotts detta passade in gick på sjön och såg världen och reste (det var ju lite anorlunda då det inte var så lätt att resa långt)

men idag har unga inte jobb så tidigt och ingen riktig ventil (då skolan är ett skämt diciplin mässigt idag) då blir det lätt så att de söker sig till bråk

Var själv aldrig våldsam som ung men jag fick aldrig stryck iheller då jag oftast var starkare och bätttre på att slås än de som muckade. men det var ju bara ren tur att de inte hade kniv eller skjutvapen för då hade det ju varit kört kanske.sad

Autonom
13 januari 2008
John87 skrev:
Autonom skrev:
Vill du undankomma en misshandel är det bara veva och se till att du däckar grabben som är ute efter bråk

Du har ju inte kommit undan en misshandel då.

Hur har du kommit fram till det?

- De är jag de.
354 Inlägg
17 januari 2008
chrno skrev:
Killr0y_swe skrev:

Du skriver ju att du är anmäld, inte dömd?

Ja, polisen ha väll bättre grejer för sej än att reda ut sånthär.  hmm

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Sök