När man var en hel del yngre och mycket mer omogen än man fortfarande är än idag så var jag själv en av dem som sökte bråk och sprang runt och lekte kaxig. Smal och ganska kort till växten var jag dessutom... Troligtvis föll man väl för grupptrycket, då man uppgicks med diverse andra "värstingar". Jag hade dock den outsägliga lyckan att alltid vara den som gav stryk och inte den som mottog det. För tur är vad det beror på, det finns alltid någon som är skickligare/starkare/bättre. Det var ingen fråga om "om", det var en fråga om "när"...
Inget jag idag är det minsta stolt över, och som tur är så har man växt upp och mognat lite och följaktligen lagt det där livet bakom sig med en önskan att glömma det. Dåligt samvete för dem man gav sig på samt insikten om att det en vacker dag kommer bli min tur spelade naturligtvis in en hel del också.
Nu för tiden är jag snarare tvärtom. Det ska väldigt, väldigt mycket till innan jag kommit så långt att jag drar till någon. Istället brukar man försöka snacka sig ur hotfulla situationer eller så går man helt sonika därifrån. Eftersom jag brukar vara ganska slängd i käften så är det sällan jag ens behöver göra det sistnämnda. Oftare har det slutat med att jag och den som muckat gräl med mig bjuder varandra på öl.
Ser inte riktigt syftet med att umgås med andra människor om man inte gör det för att ha det kul och trevligt (förstår idag inte varför jag tänkte annorlunda förr i tiden). Ser man något annat, till formen destruktivt syfte med det, så borde man istället hålla sig hemma och misshandla en kudde, krukväxt eller annat liknande...
Heder är en mans gåva till sig själv, det är något som ingen annan kan ge dig och något som ingen annan kan ta ifrån dig. Den har inget att göra med vem om slåss mest/bäst eller vem som vågar stå emot i hotfulla situationer.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex