2587
Sök

Vill bli lackerare

24 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
Tjena
Jag slutar gymnasiet i sommar och nu känner jag att jag har valt fel inriktning. Jag går i hotell och restaurang programmet.
Men jag vill bli billackerare. Har jag någon chans att bli det? Kan jag gå till en billackerare och fråga om jag kan bli lärling? eller måste jag gå kurser?

Tacksam för svar.
Senast redigerat av Horsefucker (8 februari 2006)

Im the wifebeater!

Turbomissbrukare
62 Inlägg
9 februari 2006
Jag har gått som lärling nu i ett år och det funkar kanon.. Det finns sådanna halvårs utbildningar "intensiv kurser" för att bli lackerare.. men då få du vara beredd å punga upp ca 5k..

Ryskhårdporr- de e kärlek de... :P

SSS -12
3 217 Inlägg
9 februari 2006
Kanske något att satsa på... DÅ kan man på sätt och vis säga att man under 1 års tid kan fixa en ny lack på bilen för 5000 kr big_smile

Var vänder man sig?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Driver
2 111 Inlägg
9 februari 2006
vad är det som kostar? själva kursen eler menar du saker runtomkrin i samband me kursen?...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

SSS -12
3 217 Inlägg
9 februari 2006
Janken skrev:
vad är det som kostar? själva kursen eler menar du saker runtomkrin i samband me kursen?...

Också en fråga man vill hitta svar på... Men oftast så brukar studier kosta en del, så det är nog kursen!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 105 Inlägg
9 februari 2006
Annars finns det lackeringsutbildning i Falun bla på deras gymnasium.. Dock så måste man ha gått fordonsprogrammet innan har jag för mig?

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

Sök