2341
Sök

Kopiering av Kodad nyckel?

35 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Kan man kopiera en kodad nyckel? Isåntfall....vart ska man vända sig?

// Benji

3 235 Inlägg
13 januari 2008
Shamborak skrev:

Du måste beställa en på VW, bara de kan ordna en fungerande nyckel åt dig.
Själva nyckeln kanske går att kopiera, men du kommer inte att kunna använda den om den inte kodas till din bil, och det är bara VW som kan göra det om jag inte ha fel.

945 Inlägg
13 januari 2008
engolf skrev:
Shamborak skrev:

Du måste beställa en på VW, bara de kan ordna en fungerande nyckel åt dig.
Själva nyckeln kanske går att kopiera, men du kommer inte att kunna använda den om den inte kodas till din bil, och det är bara VW som kan göra det om jag inte ha fel.

japp stämmer bra, dom måste lägga in koden till den nya nyckeln i boxen, å man ska ha med sig leg å fan vet vad för att kunna bevisa för vag att d e din bil mm.
har en polare som jobbar på vag å vi surrade om just den saken för bara ett par veckor sen big_smile

blinka blått om du vill rejsa!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
13 januari 2008
bara gå in på vw om det nu är de du har

och beställa en extra nyckel till din bil och förmodligen läru få bevisa att de är din bil oxå

35 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
hmm okej....ska kolla upp det...har sökt på hemsidan, ska tydligen finnas en återförsäljare här i Borås. Ska kika förbi efter jobbet idag.....hmm bevisa att d e min bil? fan då...har skrivit över biljäveln till farsans namn, pga alldeles för hög försäkring på mitt namn....happ.....jaja får se hur jag löser de....! Tack för hjälpen alla smile

// Benji

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 januari 2008
Min bil står på nån annan i släkten, har gjort allting i mitt namn, går hur bra som helst tongue Aldrig varit några frågor.
Köpte en ny fjärr på vw, lät de programmera den, no problem, men de går tydligen att göra själv också, han förklarade, men ja orkade inte fixa (hade inne den för å byta bromsar ändå) så bad dem göra allt småfix.
Men det är enkelt att göra själv, fråga dom bara.

35 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
jag va inne hos VW idag, han sa att de beställer en helt ny nyckel, sedan kodar om i bilen samt gamla nyckeln, då kan inte den "borttappade" nyckeln användas....fick nämligen endast 1 nyckel från bilfirman som jag köpte bilen ifrån....men men...skulle tydligen inte vara några problem, trots att jag ej står som ägare.

Tack för hjälpen everyone

// Benji

10 Inlägg
15 januari 2008
Större låssmeder i Gbg gör det, (Virvelvindsgatan)Dom läser av nyckeln i en maskin sedan gör dom en.Var där i nov-07 så jag vet.
Senast redigerat av simbal (15 januari 2008)

study
772 Inlägg
16 januari 2008
på fård kan man koda om nyckeln själv genom att vrida första nyckeln åt ett visst hål sedan stoppa in nästa och nästa. i själva låset. dock förutsätter det en fårdnyckel så det är nog bara att lämna in.

956 Inlägg
16 januari 2008
jag var tvungen att lägga handpennig på min nyckel när jag köpte en ny till min caddy,,,´Kostade 500 kr att koda den..

eldus veldus

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 januari 2008
Öh? Jag gick till låssmeden och dom gjorde en nyckel samt kodade den, sen fick jag testa den i bilen om den fungerade.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

35 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
jag har kontaktat VW ang en ny nyckel, de beställer en nyckel åt mig för 595 o tar 5-600 för kodning. Tycker att det låter lite för mkt för en nyckel...men samtidigt är ju reservnyckel väldigt viktigt att ha, av säkerhetsskäl.....men men...!

// Benji

654 Inlägg
18 januari 2008
kodar om nyckeln,alt byter ring i tändningen och boxen till saker som tillhör en annan nyckel.
alternativ 1 är att föredra dock!

Sök