3517
Sök

hjälp me omkoppling av ljud

24 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
hejsan, nu är läget så här, imorgon ska ja ta å fixa lite me gamla bettan, lite smått o gott, men en av dom viktigaste e att ja måste fixa ljudanläggningen, det är någonting som drar ur mitt batteri hela tiden å det känns som att det är nånting från ljudet.

Snubben som hade bilen innan kanske inte var proffs på ljudbygge ^^ , så tänkte ev koppla om hela skiten om ja inte hittar nåt fel direkt, hoppas att någon snabbt kan hjälpa mig med hur ja ska koppla grejerna för ja e inte så hemma på det själv (kopplingsschema).

har:
huvudenheten
2 st 6x9 bak
2 st 4x3 fram (tror ja)
slutsteg
baslåda

tack på förhand wink
Senast redigerat av PlayaDa (19 januari 2008)

265 Inlägg
19 januari 2008
PlayaDa skrev:
hejsan, nu är läget så här, imorgon ska ja ta å fixa lite me gamla bettan, lite smått o gott, men en av dom viktigaste e att ja måste fixa ljudanläggningen, det är någonting som drar ur mitt batteri hela tiden å det känns som att det är nånting från ljudet.

Snubben som hade bilen innan kanske inte var proffs på ljudbygge ^^ , så tänkte ev koppla om hela skiten om ja inte hittar nåt fel direkt, hoppas att någon snabbt kan hjälpa mig med hur ja ska koppla grejerna för ja e inte så hemma på det själv (kopplingsschema).

har:
huvudenheten
2 st 6x9 bak
2 st 4x3 fram (tror ja)
slutsteg
baslåda

tack på förhand wink

Hmm ja du alltid kul att leta efter nått som drar ström, not big_smile. Detta händer inte ofta men jag har vart med om folk som ej drog remote från stereon. Med andra ord tog dom en kabel direkt från 12v till stegets remote så steget var på konstant. Du kan ju alltid kika iaf., känns inte troligt men de är inte omöjligt. I övrigt vet jag inte vad som skulle kunna dra ström i stereoväg.

Lycka till, du får nog fler bättre tips snart smile

-

Kung
191 Inlägg
20 januari 2008
Jag skulle försöka koppla ljud i en kompis bil men jag blev så förbannad på remotekabeln så jag slängde på den på 12V och råkade glömma att ta av den när vi va framme.. Så när bion i GBG va klar och skulle hem till THN så självklart fanns det inget batteri, 2 på natten, spöregn..

mycket möjligt att det är remotekabeln, är det ett litet steg så drar han ju ur strömmen sakta men säkert.. kolla det till att börja med!

det är egentligen inget annat från ljudet som skulle kunna dra ström om du inte har en trasig konding eller nått liknande..

Sök