3692
Sök

Varvräknaren hoppar på en 740GL -89

Stålverksarbetare
372 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#1
Tjenare!

Varvräknaren har börjat hoppa på volvon, bilen går rent och fint men det är just varvräknaren som håller på. För det mesta så funkar den men ibland så sätter den igång att hoppa upp och ner och ibland så dör den t.o.m.
Det började efter att jag lämnade in bilen till en jag känner som skulle byta rotor och fördelardosa.
Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Edit: 740GL från -89 med en B230F
Senast redigerat av MazterX (14 januari 2008)


Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 januari 2008
#2
bra att det kom upp likadant på min
blev när jag bytte bromsar på den och beter sig exakt likadant :S
edit 740gl-88 med B230f
Senast redigerat av Team-Adolfsson (14 januari 2008)


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 januari 2008
#3
MazterX skrev:
Tjenare!

Varvräknaren har börjat hoppa på volvon, bilen går rent och fint men det är just varvräknaren som håller på. För det mesta så funkar den men ibland så sätter den igång att hoppa upp och ner och ibland så dör den t.o.m.
Det började efter att jag lämnade in bilen till en jag känner som skulle byta rotor och fördelardosa.
Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

vad för volvo å vad för årsmodell?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

336 Inlägg
14 januari 2008
#4
Är inte det standard :p

Stålverksarbetare
372 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#5
De stog visserligen i topicen... Men det är en 740GL från -89 med en B230F.

Hehe, standard?


Stålverksarbetare
372 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#7
Okey sad Hur felsöker jag lättast?


66 Inlägg
14 januari 2008
#8
Kolla givaren i bakaxeln, hur det ser ut med kontakten där.

Hästintresserad.

Stålverksarbetare
372 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#9
taz skrev:
Kolla givaren i bakaxeln, hur det ser ut med kontakten där.

Vart på bakaxlen sitter givaren? Eller kanske är svårt att missa den? Får kolla de till helgen då morsan lånar bilen tongue
Men iom att det kom efter att rotor och fördelaren blev bytta så tippade jag på att det kunde ha med det att göra...


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 januari 2008
#10
MazterX skrev:
De stog visserligen i topicen... Men det är en 740GL från -89 med en B230F.

Hehe, standard?

sorry såg det nu:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 januari 2008
#11
du lär inte missa givaren på axeln sitter bara en där:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Stålverksarbetare
372 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#12
Lungt tongue
Okey smile Tack för det


Stålverksarbetare
372 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
#13
Kom att tänka på en grej... Vad har bakaxlen med varvet på motorn att göra?
Är de inte hastighets givaren som sitter i bakaxlen?


blacken
20 januari 2008
#14
Kolla att inte kontaktstycket på fördelaren är skadad på något vis, annars så kan det vara impulsgivaren i fördelaren son glappar eller har pajat . Kolla även att spänningsregulatorn i instrumenthuset är hel eller kabelanslutningarna i den samma inte är skadade/glappar.

Stålverksarbetare
372 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
#15
Okey, ska kolla det smile



Sök