3107
Sök

Polisen vill ha tips om rattfyllerister

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Ja, som det stor på trådet
om det handlar om min granne, jag skulle först gå till honom och prata med honom, ofta man känner sin granne och om han skulle köra onykter, det är säkert på grund av nånt problem och skulle tvinga honom att inte göra det.
någon jag inte känner?, ja utan tvekan, alkohol är den största dödsorsak
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=762&a=395971
Senast redigerat av alain (21 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

3 235 Inlägg
21 januari 2008
Bra tanke.

Oskyldiga ska inte behöva lida pga att nån kör onykter...

Men det kan ju också leda till att många oskyldiga bilister kan drabbas av anonyma samtal.
För det verkar ju vara fritt fram att ringa och ange ett regnummer och plats, så får den personen problem:(

Har själv blivit stoppad en gång av misstanke:( En securitasvakt på en bensinstation där jag tankade (tydligen med bara två fungerande hjärnceller...) tyckte att jag såg påverkad ut. 5 minuter senare blev jag tvingad av vägen av två polisbilar plus en civilpolis. De var väldigt agressiva trots att jag blåste "grönt".
Hela dagen var förstörd tack vore en idiot. Jag märkte att han iaktog mig, men han kunde ju bara komma fram och snacka med mig för att bekräfta/avkräfta misstanken. Så jag tycker man måste tänka noga innan man ev ringer och anger en person.

Vad tycker ni?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Ja, helt klart, man ska överväga och vara säkert på det.
När det gäller sekuritas folk, det är många som tänker med bara halv hjärnan och tror att dom kan sätta sig på folk. det gäller att fråga efter deras tjänste nr och rapportera dom.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

49 Inlägg
21 januari 2008
klart man ska tipsa om rattfyllerister, finns alldeles för många tyvärr. å är det så att man kör som ett rattfyllo så kanske man behöver ett besök av polisen ändå.

Man får vänja sig...

1 217 Inlägg
21 januari 2008
Superbra att de skaffat ett tips-nummer. Hoppas det blir ett här också.

Jag har själv ringt 112 några ggr och tipsat om både rattfylla och drograttfylla coh kan säga att det är väldigt uppskattat (hjälper inte mycket att ringa haffas direkt här, de är inte så pigga av sig men får de order från SOS så brukar d blinka relativt snabbt på stan)

Lat och helgalkis
61 Inlägg
21 januari 2008
Första gången jag rapportera en rattfylla kl 12 på en eftermiddag så ryckte polisen bara på axlarna och sa "aaha okej" sen gick han in på pizzan.

Andra gången ringde jag direkt till polisen och det vart ett jäkla pådrag.. dagen efter läste jag att han hade 1.9 promille.
Senast redigerat av AppleandCoffe (21 januari 2008)

2 164 Inlägg
21 januari 2008
Klart man ska tipsa. Såna ska inte va på vägen

MVH

F

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
21 januari 2008
klart som fan man ska tipsa om man värkligen är säker på sin sak. man kan ju inte chansa och hoppas på att man har rätt för att någfon typ råkar trampa snett när dem ska sätta sig i bilen eller råkar komma ut på väggrenen. sånt kan hända den bästa. men däremot om man är säker så ska man verkligen rapotera. onyktert folk har inte på vägen att göra, vare sig dem kör bil eller inte

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

1 311 Inlägg
21 januari 2008
har också tipsat om en rattfyllerist, då blev jag kopplad till en snutbil som bad mig följa efter tills de kommit ikapp... personen i fråga åkte en lite renault5a med en tv i å grejer, efter ca 5 minuter så sprang han in på en bar i ca 2 minuter... vet inte varför eller vad han gjorde där men han kanske fick i sig en öl haha... sedan fortsatte jag att följa efter i 5minuter till men nu körde han som fan... höll ca 130 på 50väg mitt istan... följde givetvis efter och då ser jag snuten bakom mig.. jag körde väl runt 100 då, de körde om och fortsatte jakten, som slutade lyckligt.. i tidningen läste jag att det var en drogpåverkad tjuv... iaf så berömde mig snuten mkt för att jag tipsat och inte släppt honom ur sikte! veckan efter agav de mig böter haha.... men jag tror att det är viktigt att tipsa.. men som sagt... om det är en polare lr granne =/ blir lite kluven där!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Tomten
1 065 Inlägg
21 januari 2008
i sundsvall tror ja inte det kommer göra någon större skillnad. har ring MÅNGA gånger o meddelat om fyllekörning o svaret har vare att dom inte har tid att åka på sånt. sen har dom lagt på.

115 Inlägg
21 januari 2008
sist jag ringde polisen och tipsade om en som körde full så sa dom att dom hade fullt upp med att jaga rätt på nån gamling som virrat bort sig?!

följde efter bilen 5-6mil innan jag tröttnade på katt och råtta leken.. ska ta upp det med länsman om dom stoppar mig.. så jag räknar blint med att jag har en innestående..

Sök