3277
Sök

Golf TDI-Bränsleproblem

4 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
Har en Golf TDI-98 som lite då och då bara "dör". Ibland kan det gå ett par dagar som den inte stannar och ibland stannar den flera ggr per dag. När den "dör" så räcker det att jag väntar i 15-30 sekunder så kan jag starta den igen. Mest problem när motorn är kall. Jag har bytt bränslefilter med detta gjorde ingen nytta. Är det någon som kan tänka sig känna till detta problem?

39 Inlägg
8 februari 2006
Är detta problem när det är kallt ute? I så fall har du vatten i bränslesystemet. Låt bilen i så fall stå inne över natten...

:p

4 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
Ska prova att ha den inomhus. Vatten finns det lite för jag öppnade ventilen som finns på bränslefiltret och lär det rinna ut några centiliter diesel och kunde då se lite vatten i botten på kärlet. Finns det något medel att köpa för att effektivt få bort vatten eller ska man rent av montera ner tanken och vara riktigt seriös? Jag har nyligen köpt bilen och jag vet att den förre ägaren aldrig har haft bilen under tak utan alltid ute på gatan så han har haft samma problem som jag.

106 Inlägg
8 februari 2006
Du kan hälla i k-sprit kostar typ 15:- och är skitbra

Ferguson grålle köpes! Även skogsvrak!

5 Inlägg
8 februari 2006
kolla på slangen som sitter före pumpen för att kolla om det kommer några luft-bubblor om det gör det så är det troligtvis något läckage så det kommer in luft en diesel stannar bara om det kommer in luft eller att den inte får bränsle

4 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
cardinal skrev:
kolla på slangen som sitter före pumpen för att kolla om det kommer några luft-bubblor om det gör det så är det troligtvis något läckage så det kommer in luft en diesel stannar bara om det kommer in luft eller att den inte får bränsle

Kollade igår på slangen och när man gasar på (2000-3000rpm) så kommer det mycket små små bubblor från filtret. Kan dessa små bubblor göra att den tjuvstannar?

Är det typ byta slangar och slangklämmor man ska mecka med i morgon... :-)

Turbomissbrukare
62 Inlägg
8 februari 2006
Du har ju kabeln som går till diesel pumpen.. den som gör att man stänger av motorn.. (kom inte på ett annat namn.. tongue)
Den glappade på min så de vart nå eltjox så då stannade den lite titt som tätt.. kolla de fall de inte e nå satans glapp eller nå oxå..

Ryskhårdporr- de e kärlek de... :P

5 Inlägg
9 februari 2006
Är det någon skillnad om det är varmt eller kallt ute

460 Inlägg
9 februari 2006
jtleuro skrev:
cardinal skrev:

Kollade igår på slangen och när man gasar på (2000-3000rpm) så kommer det mycket små små bubblor från filtret. Kan dessa små bubblor göra att den tjuvstannar?

Är det typ byta slangar och slangklämmor man ska mecka med i morgon... :-)

Inga luftbubblor får komma in i pumpen för då stannar den direkt.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
9 februari 2006
är de kallt ute så fyser ju vattnet i tanken/ledningarna, om där är vatten alltså.

Bubblar de i filtret/synglaset så är de inget fel där, de ska de göra de är där luften försvinner som pumpen drar upp ifrån tanken.

Händer detta där du har lite bränsle på bilen? Isåfal kan du ha skit i tanken som fastnar i slangmynningen i tanken å sätter stopp, när de trilar bort efter några sekunder funkar bilen igen...

Kolla äve om de pyser i motorrummet när du haft bilen igång en minut. isåfall drar den in luft vid nån klämma på bränsle ledningarna nånstans.

De pysit inte länge så man får vara snabb.

Kolla även ifall där läcker från tryckpumpen, den som säter far på dieseln till insprutarna.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

VAG-tekniker
21 Inlägg
12 februari 2006
Kan också vara andra grejer.
1.X-relät.
2.Mängdställaren i pumpen
3.Bränsle tempratur givare sitter i pumpen.
4.Tempgivaren till motor styrdornet.

Åk in o be dom kolla samtliga mätväre på VAG så kanske hittar dom felet.

POLO RTS
GOLF GTI SPECIALL
GOLF VR6-ZR

Sök