4279
Sök

Tändstiftsbyte

716 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Hej. Ja e ingen höjdare på bilar.. Så därför vänder jag mig till eran expertis.

Jo, min fråga är;
När man byter Tändstift, måste man köpa typ, modell anpassade eller funkar det med vilka stift som helst?
Bilen är en a4 2.8 -98.

Om det finns några tändstift för just min modell, så skriv gärna in de här, så ska ja nog ta o fixa ett par. (Mina é svarta :p. shhh)

Tackar!

33 Inlägg
29 januari 2008
nej du kan inte använda vilka stift som hellst. dom som säljer tändstift har också kataloger där du slår upp ditt bilmärke och modell så ser vilka stift du ska ha.

716 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Jahha, det visste ja inte big_smile

Tackar för infon, åker imorrn till biltema å köper att par st. Vet du hur många ja behöver? Och, är det bra tändstift från biltema?... Hörde att deras Bil-prylar e skit...

151 Inlägg
29 januari 2008
köp inga på biltema. köp NGK de är dem som funkar best.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
29 januari 2008
Krille_A4 skrev:
Jahha, det visste ja inte big_smile

Tackar för infon, åker imorrn till biltema å köper att par st. Vet du hur många ja behöver? Och, är det bra tändstift från biltema?... Hörde att deras Bil-prylar e skit...

Du ska ha så många stift som du har cylindrar wink Och du har väl en V6:a va ? då ska du ha 6 st stift då.. Vet inte hur stiften på Biltema är men de påstår ju att "våra stift kommer från en av världens största tillverkare av tändstift" så du får väl prova : )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

716 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
XdanneX skrev:
köp inga på biltema. köp NGK de är dem som funkar best.

ok, var får jag tag på sånna?

91 Inlägg
29 januari 2008
t.ex Mekonomen

151 Inlägg
29 januari 2008
biltemas funkar nog bra men om man vill att motorn ska må riktigt bra så är det NGK

716 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Ja tror nog ja köper från biltema, för ja ska inte ha bilen mer än 3 månader till. Och då räcker dom till nästa ägare.

Sök