3141
Sök

Tips på dubbelDIN stereo

Subarist
131 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Har tröttnat på min Kenwood som varit på verkstan ungefär lika mycket som i bilen. Så nu ska det bli en ny huvudenhet.
Jag suktar efter en med stor tryck-skärm som man kan koppla en kamera till och ev. glo på film. Men det är inte ett krav.
Har sett flera spelare på Blocket och eBay med skärm och finesser i överflöd, men jag funderar på hur bra ljudet i dem och hur bra kvalitet det är på dem. Har som sagt tröttnat på att ha spelaren på verkstaden. Någon som testat nån av de som säljs på Blocket? Eller med tips på andra jag ska kolla på?

Jag är annars väldigt sugen på Clarion WXZ468RMP. Någon som har erfarenhet av den?

Till saken hör väl att jag använder externa slutsteg och har tänkt mig prisklassen max 5000kr.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 januari 2008
En Jvc KW-AVX800 kanske ??

Funderar själv på en sådan till min bil och vad jag läst i kundrecensioner osv så ska ljudet vara väldigt bra.

Kostar som billigast här i sverige runt 7000kr men köper man från usa från tex ebay så liggar dom på ca 3000kr för en splitter ny, rena fyndpriserna ibland tongue

Dock kan man ju få skatta för det när grejorna kommer hit till sverige men det blir ju ändå inte lika dyrt som att köpa den här i sverige.

Jag kan få huvudenheten, 12 skivors cd-växlare, bluetooth-adapter, ipod-adapter (fast jag inte har sånt smäck big_smile) och DAB-tuner från ebay i usa för samma pris som bara huvudenheten här i sverige smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

22 Inlägg
4 januari 2008
TBOC_Razor skrev:
En Jvc KW-AVX800 kanske ??

Funderar själv på en sådan till min bil och vad jag läst i kundrecensioner osv så ska ljudet vara väldigt bra.

Kostar som billigast här i sverige runt 7000kr men köper man från usa från tex ebay så liggar dom på ca 3000kr för en splitter ny, rena fyndpriserna ibland tongue

Dock kan man ju få skatta för det när grejorna kommer hit till sverige men det blir ju ändå inte lika dyrt som att köpa den här i sverige.

Jag kan få huvudenheten, 12 skivors cd-växlare, bluetooth-adapter, ipod-adapter (fast jag inte har sånt smäck big_smile) och DAB-tuner från ebay i usa för samma pris som bara huvudenheten här i sverige smile

Det som är lite synd är att om den nu skulle gå sönder av någon anledning, så tar det lite tid att få igen den. Om du ska skicka den hela vägen till USA..
men bra pris är det ju smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 januari 2008
Kebbe skrev:
Det som är lite synd är att om den nu skulle gå sönder av någon anledning, så tar det lite tid att få igen den. Om du ska skicka den hela vägen till USA..

Jo om man skulle skeppa tillbaka skiten till usa så skulle det ju förmodligen ta ett tag big_smile

Men det är ju egentligen inget att bry sig om eftersom dom flesta inte accepterar garantiärenden internationellt tongue

Bättre att bara lämna den till den lokala elektroniknissen då istället och hoppas att han kan fixa den smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Subarist
131 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Jo, mindre kul att behöva skicka tillbaka den till USA om den går sönder. Men om den nu går sönder (vilket den förhoppningsvis inte gör!) kan man ju bita i det sura äpplet och lämna in den här. Man spar ju ofta flera tusen på att handla i staterna så man kan ju laga den för rätt mycket och ändå tjäna på det smile

Subarist
131 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
Hur är det med märken som Jensen och Pyle? Är det något att ha? Tänker mest ljudmässigt nu. Har även hittat Boss och Eclipse till vettiga priser och de känns ju som säkrare kort. Men de saknar en del roliga funktioner...

202 Inlägg
28 januari 2008
Vad var det för kenwood enhet du hade? Jag var precis och köpte en Kenwood DDX 6029 och den verkar grymt nice.

Cruel
30 januari 2008
jag skulle nog kört på en Pioneer AVIC-HD3BT med Bluetooth, gps, dvd, hdd och stöd för backkamera osv.

//Cruel

Miklen
30 januari 2008
Varför skiter folk fullständigt i vilka prisklasser trådskaparen önskar.. Cruel den HU'n ligger ju runt 25 slantar å förmodligen långt över 5000KR även i staterna..

Masterworks
30 januari 2008
Cruel skrev:
jag skulle nog kört på en Pioneer AVIC-HD3BT med Bluetooth, gps, dvd, hdd och stöd för backkamera osv.

//Cruel

Hehehe... Köp inte den, suger hårt, har den i firmasläden och
tycker att den inte gör något riktigt bra!
Dålig precision i GPSen även efter kalibrering, Ipod interfacet
används inte om man har mer än typ 10 låtar, hehehe...
Dålig radiomottagning! osv...

DVDn funkar iallafall ok! lol

16 197 Inlägg
30 januari 2008
Masterworks skrev:
Cruel skrev:

//Cruel

ja har den "gamla" varianten av den.. AVIC-HD1.... tycker den e hur grym som helt smile  sen en 3-sixti ljudprossesor från Rockford.. big_smile  då har man ALLT..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

410 Inlägg
30 januari 2008
TBOC_Razor skrev:
Kebbe skrev:

Jo om man skulle skeppa tillbaka skiten till usa så skulle det ju förmodligen ta ett tag big_smile

Men det är ju egentligen inget att bry sig om eftersom dom flesta inte accepterar garantiärenden internationellt tongue

Bättre att bara lämna den till den lokala elektroniknissen då istället och hoppas att han kan fixa den smile

Men dom flesta stora tillverkarna har ju internationell garanti. Finns ju alltid med ett blad om international warranty. Vilket innebär att du kan lämna in den till märkets representant i sverige. T.ex. så köpte jag nån elektronikgrej från Sony i tyskland kommer inte ihåg vad det va. Men det gick iallafall sönder och då var det bara att lämna in den till sonys representant och är det garantiärende så kostar det inte ett skit. Så om du köper JVC i USA så är det inga problem med garantin i Sverige.

16 197 Inlägg
30 januari 2008
svårt att få nån vettige dubbel DIN me massa finsser för 5000 tyvär..sad

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Masterworks
30 januari 2008
evilaudio skrev:
Masterworks skrev:
Cruel skrev:

//Cruel

ja har den "gamla" varianten av den.. AVIC-HD1.... tycker den e hur grym som helt smile  sen en 3-sixti ljudprossesor från Rockford.. big_smile  då har man ALLT..wink

Vad är det som du upplever bra på den, har fan inte funnit något som
kan motivera priset och Ipod funktionen ska vi inte tala om, SUCK!!!

452 Inlägg
30 januari 2008
Finns bara en enhet i mina ögen som funkar med Ipod, USB, handsfree mm den är helt överjävligt bra har den själv i bilen nämligen och har testat den mycket! http://www.eclipse-web.com/eu/en/avn/AV … views.html

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Sök