4078
Sök

billiga mobiler rena bluffen.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Att köpa en märkes mobil i en affär med försäljare och www adressen, anser man den som säkert? var inte så säkert,!!
Alla som är unga vill gärna köpa en känd (märke) mobil som inte är så dyr, och som fungerar som det ska.
Vad tycker ni om det??

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=397924

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

583 Inlägg
30 januari 2008
jag köper alltid nån billib mobil så det inte spelar nån roll om den går sönder. Då slipper man tänka på garantin mm.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Jag köpte en LCD Thomson tv för för 1½ år sedan och pajade i lördag den kostade då 22.000:-., jag vet att garantin gäller inte, men har reklamation som gäller 3 år enligt konsumentverket.
Jag lämnade den i affären som ska undersöka fallet. jag få vänta 6-7 veckor.
Var på nytt net&net i Göteborg kollade deras tv och pris för att köpa en ny tv, och hörde av någon som sa att deras garantin gäller inte i Sverige och att det finns inget Svensk nenyer på produkter pga att allting köpes utom land.
jag köpte en ny Philips LCD 42 tum med ambilight på media-markt med Svensk garantin och meny.
Den tvn kan jag rekomenderar, stort upplevelsen med ambilight.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Noiseprojekt
30 januari 2008
Skyline_dennis skrev:
jag köper alltid nån billib mobil så det inte spelar nån roll om den går sönder. Då slipper man tänka på garantin mm.

Det beror ju om du köper en billig Nokia etc.. typ 500kr utan kontantkort/abonnemang
men dom telefonerna är ju bara till för att ringa på, inga onödiga finesser..

Smålänning
7 887 Inlägg
30 januari 2008
Därför handlar jag hos dom större, så man vet att företaget inte går i konkurs under garantitiden tongue

Och NetOnNets garantier gäller i sverige, och menyerna är på svenska i deras grejer.
alain skrev:
Var på nytt net&net i Göteborg kollade deras tv och pris för att köpa en ny tv, och hörde av någon som sa att deras garantin gäller inte i Sverige och att det finns inget Svensk nenyer på produkter pga att allting köpes utom land.

alla grejer är precis som om du köper dom på onoff eller siba eller mediamarkt, att dom för det mesta är billigare beror på att dom inte har några flashiga lokaler eller sånt, utan dom har lagershopar istället.

Så den som sa till dig att NetOnNet inte har svesk garantil kan inte haft alla hästarna i stallet...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

DFFL
9 020 Inlägg
30 januari 2008
Man ska ju inte tro att man blir lurad alltid.
Min telefon är såld genom vodafone och kostade 5500kr.
Visserligen så är det en skittelefon men det är babysjukdomar som jag inte orkat uppdatera.

Köp genom "kända" butiker som man vet är bra, att fråga killen på livsbutiken runt hörnet ifall han har en schysst lur funkar ju inte lika bra.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bildrulle
499 Inlägg
30 januari 2008
Köpte min K750i med Comviq abonnemang för 1 år sen lite drygt. Sen gick den sönder. Comviq och Sony Ericsson ber mig kontakta något företag som inte längre låter privatpersoner själva lämna in sina saker för garantiärenden... Även om jag berättat detta för både Comviq och Sony Ericsson så säger dom bara att jag ska anmäla det dit ändå, trots att det inte går.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

7 100 Inlägg
30 januari 2008
bara jag som tycker att det är dom dyra som bara krånglar?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

8 883 Inlägg
30 januari 2008
alain skrev:
Jag köpte en LCD Thomson tv för för 1½ år sedan och pajade i lördag den kostade då 22.000:-., jag vet att garantin gäller inte, men har reklamation som gäller 3 år enligt konsumentverket.
jag köpte en ny Philips LCD 42 tum med ambilight på media-markt med Svensk garantin och meny.

Produkter sålda i Sverige omfattas av konsumentköplagen, sedan må butiken heta NetNet eller ruffel&båg.
Senast redigerat av Hamilton (30 januari 2008)

Fotograf på tierpidag.se

764 Inlägg
30 januari 2008
Supra_Micke skrev:
Köpte min K750i med Comviq abonnemang för 1 år sen lite drygt. Sen gick den sönder. Comviq och Sony Ericsson ber mig kontakta något företag som inte längre låter privatpersoner själva lämna in sina saker för garantiärenden... Även om jag berättat detta för både Comviq och Sony Ericsson så säger dom bara att jag ska anmäla det dit ändå, trots att det inte går.

Säljaren är skyldig att åtgärda felet!!

TeQuilla

764 Inlägg
30 januari 2008
Hamilton skrev:
alain skrev:

Produkter sålda i Sverige omfattas av konsumentköplagen, sedan må butiken heta NetNet eller ruffel&båg.

Efter 1 år ska han dock kunna bevisa att felet fanns där från början vilket kan bli svårt! I en tvist kommer han med stor sannolikhet att förlora!
Senast redigerat av TeQuilla (30 januari 2008)

TeQuilla

5 Inlägg
30 januari 2008
Ja kör med en billig Nokia, Blir ju att man har den i garaget o på jobbet o den har åkt i backen ett par gånger, men den håller bra:) Lika bra o köra med något billigt så man slipper va rädd om den.

Hör av er om ni har en Saab og900a AERO o sälja:)

Ahlsen
30 januari 2008
bmx skrev:
bara jag som tycker att det är dom dyra som bara krånglar?

nä håller med dig, var bättre förr, ju mer finesser det finns desto mera krånglar skiten:)

Sök