2802
Sök

Vart kan man köpa: Alu roller,Epoxi,härdare ?

LillNaisarn
12 september 2007
Trådstartare
Nu vet jag inte om jag postar på fel ställe denna tråd.

Nu till saken vart kan man köpa alu roller, epoxi och härdare?
(Ska pröva på gjuta i kolfiber)

Tack på förhand .

LillNaisarn
13 september 2007
Trådstartare
Hepps detta värkade ut värre, ngn som kan berätta åt en omdet går bra med vanlig Polyster & härdare och vanlig roller till gjutning av kolfiber ?

4 571 Inlägg
13 september 2007
Det går med polyester med, men det kan ju bli en lite gulare ton istället.

Skall snart själv prova drapera med kolfiber och polyester för att se hur det blir.

Inte hittat vart man får tag på epoxi och härdare som passar bra.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
13 september 2007
Izual skrev:
Det går med polyester med, men det kan ju bli en lite gulare ton istället.

Skall snart själv prova drapera med kolfiber och polyester för att se hur det blir.

Inte hittat vart man får tag på epoxi och härdare som passar bra.

Du kan inte prova på någon båtfirma då? Dom kan ju ha kolfiber, har för mig att jag läst det i någon tråd smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

1 417 Inlägg
13 september 2007
En aluroller kan nog en färghandel ha, likaså epoxi och härdare. Annars är det nog marintilberhörsfirmorna som gäller.

4 571 Inlägg
13 september 2007
Mäki skrev:
Du kan inte prova på någon båtfirma då? Dom kan ju ha kolfiber, har för mig att jag läst det i någon tråd smile

Dåligt med sånna i mina trakter så webbutiker är enda valet, minst 16 mil till nästa större stad

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
13 september 2007
Holme skrev:
En aluroller kan nog en färghandel ha, likaså epoxi och härdare. Annars är det nog marintilberhörsfirmorna som gäller.

Ja när jag tänker efter. Det har ju färgaffärer, och om inte så borde dom kunna ta hem de.
Tack holme

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

LillNaisarn
13 september 2007
Trådstartare
Holme skrev:

Dom hade inte hemma då jag var och kollade förra veckan, men får gå in imorgon och fråga om dom kan ta hem smile

Får väll pröva med polyster & härdare, fast inte så snyggt med lite gul ton sad så om ngn har ngt tips vart man kan köpa Epoxi & härdare skulle det uppskattas smile

edit: åh fan så du tror att dom kan ha , får väll gå och kika igen då och ställa några frågor annars blir det att åka till någon närliggande komun och besöka färghandlare dära, fast enklast vore ngn webshop så man enkelt kan beställa smile
Senast redigerat av LillNaisarn (13 september 2007)

preem pump
836 Inlägg
13 september 2007
LillNaisarn skrev:
Holme skrev:

Dom hade inte hemma då jag var och kollade förra veckan, men får gå in imorgon och fråga om dom kan ta hem smile

Får väll pröva med polyster & härdare, fast inte så snyggt med lite gul ton sad så om ngn har ngt tips vart man kan köpa Epoxi & härdare skulle det uppskattas smile

edit: åh fan så du tror att dom kan ha , får väll gå och kika igen då och ställa några frågor annars blir det att åka till någon närliggande komun och besöka färghandlare dära, fast enklast vore ngn webshop så man enkelt kan beställa smile

biltema har epoxi och härdare, dom har säkert aluroller oxå

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

LillNaisarn
13 september 2007
Trådstartare
mannen666666 skrev:
biltema har epoxi och härdare, dom har säkert aluroller oxå

Tyvärr så har dom inte Epoxi på Biltema sad

edit:http://www.westsystem.se/ är deras epoxi & härdare ngt? lät ut givande deras epoxi med 205 härdare smile
Senast redigerat av LillNaisarn (13 september 2007)

33 Inlägg
3 februari 2008
Tyvärr så har dom inte Epoxi på Biltema sad

Men nu har dom smile både kolfiber och epoxi

4 554 Inlägg
3 februari 2008
tänk på att använda mask när du arbetar med riktit kolfiber får kolfiberfiber kan ha samma hälsoeffekter som asbest, observera kan man har inte kunnat bevisa de än men de har liknande struktur

Sök