3587
Sök

Kan man fixa så dumpen låter mer? (Forge dumpventil)

42 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Hej. Jag undrar om man kan få dumpen att låta lite mer, bilen är steg 3 bsr, men dumpen hörs knappt.

Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 februari 2008
vad generös med info du är...antar att den är återcirkulerande? öppet filter brukar ge mer dumpljud...

7 120 Inlägg
3 februari 2008
Har du bytt till sportluftfilter?

1 661 Inlägg
3 februari 2008
Man kan ju ändra fjäderlängden, är fjädren för hård så öppnar dumpen inte ordentligt. Inte lätt att säga mer eftersom du inte ger nån info.

76 Inlägg
3 februari 2008
placerat dumpen på tryckröret där det är mest tryck = högre ljud
annars kanske får hårt spänd dump? öppet istället för sportluftfilter

Kocken
487 Inlägg
3 februari 2008
öka laddtrycket smile

42 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
vad generös med info du är...antar att den är återcirkulerande? öppet filter brukar ge mer dumpljud...

Ja, jag tror att de är en återcirkulerande, nej jag har inte sportfilter, ska köpa ett inom kort, men den står i garage förtillfället. Hade av motorkåpan idag, och såg ett veck i en slang som satt högst upp på dumpen, tror de är vacum slangen, ska handla ny slang i veckan och se om detta hjälper.

Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay.

42 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Idag fick jag BSR Filter som de rekomenderar med avskärmning och filter. Ska fixa en slang nu till dumpen sen ska jag se om de blir bättre. Har micro små silikonslangar?

279 Inlägg
4 februari 2008
har du inte öppet så låter det inget nästan låer bara lite. men med öppet ska du se att det kommer att låta.

bränt gummi luktar kärlek

Sök