3753
Sök

440 v8 i audi 80?

9 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Tjenare,
Jag har ett rullande chassi med en fin 440 v8 tillhörandes en chrysler newyorker 56' transmission och allt som krävs för att vrida igång fanskapet finns, eftersom jag redan har både en oldsmobile med 455 och en newyorker 440 så vill jag göra något nyskapande, efter att ha kikat runt lite på diverse bilmodeller som skulle kunna ta emot en 440 så har jag beslutat mig för en audi 80 och vad jag letar efter nu är referenser som gjort liknande konverteringar, att hänga på en kaross och dra ut på vägen skulle inte vara i närheten så roligt som att lyfta ur 440'n och peppra in den i en halvliten tysk "buisness-vagon" så jag tänkte att någon här kanske skulle kunna veta var nånstans jag kan hitta liknande projekt.

Söker även en audi 80 vilken årsmodell som helst, främst utan motor och låda, men även med. gärna krockskadad i plåten men med intakt chassi.

Tack på förhand

/Kalas

57 Inlägg
6 februari 2008
jag satt å fundera på nåt liknande faktiskt, men det var att ta en cadillac motor å drivlina eftersom den har framhjulsdrift å så å sätta den i en audi 100/200, men med den 440 motorn så kommer du la aldrig få fäste i röva? ett tipps är la att ta en Quattro iaf eftersom den redan har haft bakaxel å kardantunnel.

* Nothing Beats Cubic Inches *

Sök