4010
Sök

Lurad igen? av verkstaden.....

10 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Lämna in omegan för förbesiktning, dom missade att min handbroms inte tog alls på vänster sida? lämnade in den för lagning kostnad skulle bli ca 1500 för handbromsen.
Bad dom även kolla om vevhusventilationen var igen satt och fick pris för att fixa det ca 2000, dom skulle fixa bilen på Tisdagen för att jag hade tid för besiktning dagen efter kl 0800, lämnar in bilen 0830 kl 1600 ringer dom och säger att den inte blir klar idag!!! det krånglar?, ändrar om besiktningtiden, dagen efter ringer dom och säger att bromsarna är fixade:-) kostnad 5200:- EFTER ATT HAN HAR DRAGIT AV FÖR TVÅ TIMMARS JOBB!!!!
har inte ens kollat vevhusventilationen ( dom måste plocka ner en massa saker och det tar tid??? )
Man börjar lacka ur!! va F-N gör dom jag har fått ett pris på på 3500-4000 för båda jobben dom gör ett jobb och skall ha 5200:- det är helt sjukt. på väggen står deras "regler" att har man fått ett pris så får dom inte ta mer än 15% över detta belop efetr att jag påpekat detta sänker dom till 5000:- vilken förolämpning!! helt sanslöst och detta av en SAAB/Opel verkstad.
Är det någon som har varit med om detta och har ni drivit detta vidare? vad är det som gäller har dom rätt att kräva summan av  mig?? skall dom inte följa reglerna?

40+

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
6 februari 2008
ja jobbar på verkstad och vad jag vet så är det 15% man får lägga till på priset utan att kolla med kunden MEN dock max 1000:-

8 883 Inlägg
6 februari 2008
Om en ungefärlig prisuppgift lämnas får den inte överskridas med mer än 15 %, dock högst 1 000 kr.
Du borde ha fått en skriftlig prisuppgift för hela uppdraget eftersom det är över 1000:-
Senast redigerat av Hamilton (6 februari 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Sök