Har köpte två stycker, Bmw 528i samma årsmodell och motor.. ena bilens skick var skitig men motor har gått på renoverar. Andra bilens skick var bra! men motor är kass.. Kolvringer och kamaxel går sönder..
Så har jag bytt ut motor. Innan jag bytt ut motor.. Motor startar direkt utan problem och motor känns bra. Ge direkt svar när jag gasa i botten. skruva bort och byta motor. Jag vet att det skulle inte ngt problem med att startar motoren efter har bytt.. När jag vrida om nyckel så motor tänds direkt, Men motor Skakar in helvete på 200 varvet.. trodde det var luften för mycket som kom in... kollade upp allt. Allt fungerar och tätning ihop. Men det skakar ändå. Provkör på lite över 1000 varv så motor spinner fint.
Så vad kan det vara? Tomgång eller styrbox ska ändras om? Ang Tomgång på bmw 528i e28.. undra var den ligger egentligen..
Har kollat varaende allt, Slangarna, el.... vad jag ser.. jag har kopplat alla ihop.. ser ingenting någonting som är inte inkopplad.. allting är påkoppla.. Så jag undrar var kan jag hittar "tomgång" plats som kanske jag kan ändra och öka varvet.
Är allt RÄTT kopplat också. finns många kontakter som är lika...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Svar är ja.. har kollat nästan 3-4 gånger där jag har tagit bilderna innan jag kopplas alla ifrån motorrummet... Alla är inkopplad på rätt plats.. Därför där gör mig lite "mumla runt i huvuden" undra vad det kan vara.. tomgång eller annat.. det är konstig och svårt att veta vad det är som gör motor så lågt varvet..
Nu lyckas jag me bmw som hade problem vid tomgång.. det var en riktigt gömställe.. precis under lmm mätare där har en slang som blev torrt och spricka.. fick byta ut den till nyare slang..