3678
Sök

Audi TT vs 200sx

7 Inlägg
18 februari 2006
Trådstartare
Jag hade min praktik på Din bil När vi fick in en TT, Jag tänkte fan, nu måste man ju prova baksätet för att se om man satt bra.
jag är 1.75cm lång och kunde inte ens sitta rakt om jag satte mig längre ner i sätet.
jag var tvungen att sitta med huvet mellan framstolarna för att kunna vara någorlunda rak.
Jag vet även att 200sx har ett smalt baksätet, men aldrig suttit i ett.

Till min fråga kan man sitta rakt i ett 200sx baksäte? Helst om någon suttit i S13 modellen.

165 Inlägg
19 februari 2006
Om dom som sitter framför sitter jävligt långt fram så kanske du får ner fötterna iaf

_________
Audi Coupe
2.3 '92

324 Inlägg
19 februari 2006
jag kan ju säga som så att där får inte plats någon bakom mig när jag kör (185 lång) men bakom pasageraren är det inte så farligt ganska bra med plats smile

sen så är det ju i och för sig olagligt att ha någon i baksätet (200,an är reggad för 2 bara) men men jag har blivigt stopad med folk där back men dom har alldrig sakt något
Senast redigerat av goffy (19 februari 2006)

7 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
Men är det inte så att du får lov att ha hur många passagerare som helst,
sålänge alla bälten används och att inte MAXLASTEN överskrids?

Rörpulare
1 453 Inlägg
19 februari 2006
Yes de stämmer och bakom mej får de inte plats nån och ja e 1,80 kanske nån utan ben eller dylikt men annars blir de problem:)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

1 741 Inlägg
19 februari 2006
jag har fraktat runt lite folk bak i min 200sx men dom sitter ju inte så bekvämt.. oftast slår dom huvet och har ganska trångt vid fötterna.

Paddan: jag har hårt 10 pers i en vanlig personbil men det är ju nästan hur många som hellst.

Men det är ju om maxlasten inte överskrids.

På s13 är den 350 kg eller liknande och det är inte många människor..
Senast redigerat av tecman (19 februari 2006)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Rörpulare
1 453 Inlägg
19 februari 2006
goffy skrev:
jag kan ju säga som så att där får inte plats någon bakom mig när jag kör (185 lång) men bakom pasageraren är det inte så farligt ganska bra med plats smile

sen så är det ju i och för sig olagligt att ha någon i baksätet (200,an är reggad för 2 bara) men men jag har blivigt stopad med folk där back men dom har alldrig sakt något

Men de verkar bara vara för importerade nissan 200sx hade lite tråkigt och kollade runt lite på VV hemsida på olika nr plåtar från 200sx.nu och då slog ja upp min bil som är importerad 03 och en kompis bil som ja vet är SV såld och han får ha 3 medans ja får bara ha en passagerare och de verkade va så för övriga också eftersom dem där de stog att deras vara SV sålda vara de 3 passagerar medans de bara vara 1 på de importerade!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

324 Inlägg
19 februari 2006
Min är svensk såld men där står bara 1 pasagerare på den så jag vet inte om det stämmer. har läst någon stans att den inte blev godtjänd i sverge med folk där bak bara för att där inte var tillräkligt med plats bak enligt svenska regler.
Senast redigerat av goffy (19 februari 2006)

1 639 Inlägg
19 februari 2006
Man köper väll inte en sportbil (200) efter hur stort baksäte den har ? Helst ska det inte vara något alls... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

324 Inlägg
19 februari 2006
mrcelica skrev:
Man köper väll inte en sportbil (200) efter hur stort baksäte den har ? Helst ska det inte vara något alls... smile

hehe sant synd om dom som ska sitta där bara hehe men det blir ju alldrig jag smile

Sök