4280
Sök

värt kränga på ett 2.5" på S60 T5?

1 268 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
eller klarar man sig gott å väl på org??

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
19 februari 2008
JA alltså ett orginalsystem är juh byggt för komfort o ljudnivå mer än flöde o respons...
ett 2,5 " s med rsce katt o o  1-2 dämpare gör juh en del  så  klart det är värt
men det blir juh inte så många hästar som du kanske hade hoppats på

men för ljud o effekt så snackar vi kankse 10--15 kusar till o ett goare ljud

Mvh// Okim // Jocke

1 268 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
typ bara ljudet å så som spelar roll där?
har ett 2.5" på min S40 2.0T dovare ljud och mindre förbrukning som följd.... har inte ägt en T5 innan så jag vet inte smile

Anställd.. =)
126 Inlägg
19 februari 2008
Hej du... smile klart att mindre motstånd i systemet lättar andningen men måste ju ta in luften också i sådana fall
org dämpare tar ofta långa vägar i burkarna så det e lättare att få ner trycket genom att bara byta till fullflödes katt o dämpare.. men skulle nog sattsat på 3" till en liten bit efter katten sedan 2,5" två vettiga fullflödes burkar och ett snyggt slut rör eller två... smile

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

1 268 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
davidfock skrev:
Hej du... smile klart att mindre motstånd i systemet lättar andningen men måste ju ta in luften också i sådana fall
org dämpare tar ofta långa vägar i burkarna så det e lättare att få ner trycket genom att bara byta till fullflödes katt o dämpare.. men skulle nog sattsat på 3" till en liten bit efter katten sedan 2,5" två vettiga fullflödes burkar och ett snyggt slut rör eller två... smile

får se hur den känns org :p annars kränger ja på ett 2.5" wink

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
19 februari 2008
du ska nog inte vänta dig nån större skillnad förutom när det gäller ljudet med bara ett sportavgas

1 268 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
R_fused skrev:
du ska nog inte vänta dig nån större skillnad förutom när det gäller ljudet med bara ett sportavgas

som jag sagt tidigare förväntar mig ingenting jag bara undra om det är värt då det inte ser ut att vara så stor skillnad på systemen org och 2.5"

Bonafide
45 Inlägg
21 februari 2008
Ljudet från en 2,5" på en S60 är nice, varför inte 3"?

Sök