3110
Sök

Man börjar bli lite misstänksam

272 Inlägg
22 februari 2006
Trådstartare
Nu på senare dagar har jag börjat blivit riktigt misstänksam över vissa användare och deras bilar. Har en känsla av att det är små pojkar som lägger upp snygga bilar dom sett och sen så hittar dom på en effekt och lite sånt. Alldeles nyss så såg jag en Volvo 940 med 463hk men som syndes att det var bluff och båg. En liten orginal Bosch dump för det första, turboaggregatet såg helt orignal ut. Sen igår så såg jag en användare med som hade 3st BMW E30's då den ena låg på ca 1000hk sen så var det 2st som var stylade till max. Är det sant eller hur avgör man det? Ska man ställa en teknisk fråga till dom och se ifall man får svar eller inte? Vore lite trist om garaget.org översvämmas av små pojkar med bilar som inte finns i sverige.

Är det någon fler än jag som är misstänksam över fler och fler bilar?

Admin/mods, ska man anmäla den bilen så ni får bedömma om den ska tas bort eller inte?

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

4 571 Inlägg
22 februari 2006
Jo tyvärr så finns det alldeles för många som både hittar på att dom har bilar samt överdriver med prestandan.  men det är ju mycket svårt att avgöra i många fall.

Administratör
2 980 Inlägg
22 februari 2006
Anmäl bilen o skriv varför, inte svårare än så.

En kopp av den svarta såsen...

1 639 Inlägg
22 februari 2006
kimpa_väsby måste leda ligan över Garagets töntigaste medlemmar... Börjar tappa räkningen på hur många fakebilar han laddat upp !

Banna stollen permanent !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Diffmeister
49 Inlägg
22 februari 2006
Visst, kan jag ha bestämda åsikter mot detta "fusk". Speciellt allvarligt är det när det är stöld av någons bil eller bild. Men jag ser faktiskt garaget som en resurs att titta lite på andras bilar, få inspiration samt njuta av tänkandet kring designen av bilen, stylad eller ostylad samt vad andra gjort med sina bilar som man själv kan "låna" idéen till sin. Självklart är det också roligt och intressant att se hur folk gjort med sina lösningar i motorväg. Sett ur den vinkeln gör det inte så mycket att vissa ljuger om effekt, då det finns andra siter som är absolut mer teknikinriktade. Men ändå bör en gräns dras, teknikfaktan finns för att berätta ge info och säga att här finns jag och detta har jag gjort. Här på garaget är det mest att visa upp sig anser jag. O jag tror nog många kan skilja ut de som råkat sätta dit några extra hästar från de som verkligen har det. Sist undrar jag bara annars vart man ska dra gränsen? Fusk-effekt och fusk-bilder? Har ju dykt upp massa photo-shoppade bilder på sista tiden, även såna som lagt upp dem som sin bil. Det kan vara fel, men så länge det är hög klass och det finns ett tänk bakom bilden anser jag att de också tillför något. Hmm ursäkta mitt långa inlägg, men det är en viktig fråga vart garaget.org är på väg tycker jag.
Senast redigerat av canterbury (22 februari 2006)

Enkel logik: Golf är en sport, alltså kör jag sport-bil

Administratör
2 980 Inlägg
22 februari 2006
För det första så får du inte ens lägga upp en bild du inte tagit själv därför att det är personen som tagit bilden som har äganderätten till den "copywright" det ÄR högst olagligt. Sedan måste du äga bilen du lägger ut. Har du en likadan bil och har tagit kort på en annan i vill visa hur du tänkt att din bil ska se ut är det ok men då måste du ha med din bil på din sida. Väldigt enkla och bra regler tycker jag.

En kopp av den svarta såsen...

1 639 Inlägg
22 februari 2006
Själv skulle jag bli ganska sur om någon finnig lunarlooser laddade upp min bil i sitt garage! Nu rör det sig väll mest om bilar i utlandet, men jag tycker folk som bär sig åt så sänker nivån på Garaget ganska rejält !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

BMW Power
2 362 Inlägg
22 februari 2006
håller med mer eller mindre om det ni snackar om.

BMW, bogsering med wire :/

Administratör
11 960 Inlägg
22 februari 2006
Istället för att klaga här (vilket inte hjälper) så rapportera bilen via rapporteringsfunktionen. Förklara vad det finns att förklara och så ser vi över det! Det borde ligga i allas intresse att få bort alla som är oseriösa! och det ligger högst upp i mitt intresse iallafall. Det är omöjligt att ensam med redbull hitta allt fuffens. Vi är helt beroende av er i princip!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

10 287 Inlägg
22 februari 2006
Kimpa´s Volvo 745:a med 453 Hkr ser ju mäktig ut. Bra gjort att få ut den effekten med orginal gamla gröna spridare , orginal grenrör och orginal AMM.
Om han nu bor i Väsby såsom i Upplands Väsby så måste han komma ut till vårat garage i Märsta och lära oss att trimma Volvo.

/Göran

/Göran

mrcelica skrev:
kimpa_väsby måste leda ligan över Garagets töntigaste medlemmar... Börjar tappa räkningen på hur många fakebilar han laddat upp !

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

272 Inlägg
22 februari 2006
Trådstartare
mrcelica skrev:

Exakt han jag menar wink

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

Carpenter
310 Inlägg
22 februari 2006
Sharky skrev:
Kimpa´s Volvo 745:a med 453 Hkr ser ju mäktig ut. Bra gjort att få ut den effekten med orginal gamla gröna spridare , orginal grenrör och orginal AMM.
Om han nu bor i Väsby såsom i Upplands Väsby så måste han komma ut till vårat garage i Märsta och lära oss att trimma Volvo.

/Göran

/Göran

mrcelica skrev:

Jag bor i väsby och har då aldrig sett den volvon här iaf.

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
22 februari 2006
Så sent som igår anmälde jag en stylad Calibra tongue
Den hade 1 lite större bild. Resten av bilderna var som tagna från en bilförsäljningssida på nätet. Små och lågupplösta. Den saknade också totalt info, och hade tydligen 150 hästar. Visst, det kan jag nog tro på. MEN, det var en 8ventilare, som bara hade bytt luftfilter tongue inga andra synliga trim.
Så den antog jag att var upplagd just av någon liten 14-åring som längtar efter moppekort.

Sök