2953
Sök

Vad händer om man skriver fel OCR-nummer?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
En tanke jag fick när jag betalade räkningarna igår.
Vad händer om man skriver fel eller glömmer skriva in OCR-numret? Någon som har koll? smile

Stålmannen
465 Inlägg
25 februari 2008
Om man betalar över internet så tror jag att den säger till, har för mig att jag skrev fel en gång. Tror att det var OCR-numret iaf, är ju den som är störst chans att skriva fel på. smile

47 Inlägg
25 februari 2008
Troligtvis får du en ny räkning med en påminnelse eftersom räkningens OCR-nr är ett id-nr till företaget som vissar vem som har betalat räkningen...så skriver du inte in det så skickar du pengar till dom utan att dom vet vad det är och vem det kommer ifrån....

375 Inlägg
25 februari 2008
betalningen går inte igenom har jag för mig. Om man betalar på internet så kan man inte slutföra en betalning om det är fel.

Smålänning
7 887 Inlägg
25 februari 2008
Råkade skriva fel på bilskaten igår, och den sa bara att det finns ett fel i formuläret och markerade rutan med OCR numret med rött (Swedbank)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

47 Inlägg
25 februari 2008
det var ju skönt att det inte går.....smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
men tänk om man skriver in ett som går att skriva fel på då wink har man betalat i onödan då?

2 911 Inlägg
25 februari 2008
Går inte skriva fel oavsett via internet eller om du skriver på lapp.
OCR innehåller kontrollsummor, mitt i och i slutet tror jag, så skriver du fel stämmer inte kontrollsummorna och du kan inte betala.

Chansen att du lyckas skriva en komplett sifferkombination med korrekta kontrollnummer som går nån annasstans är obefintlig.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Decibel skrev:
Går inte skriva fel oavsett via internet eller om du skriver på lapp.
OCR innehåller kontrollsummor, mitt i och i slutet tror jag, så skriver du fel stämmer inte kontrollsummorna och du kan inte betala.

Chansen att du lyckas skriva en komplett sifferkombination med korrekta kontrollnummer som går nån annasstans är obefintlig.

okej det är typ som att gissa en cd-key typ? tongue

Sök