2587
Sök

Xenonkonverteringen jag ger upp :(

23 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Har försökt söka svar men utan resultat
--------------------------------------------------------------------------------

Har efter otagliga gånger inte fått det att fungera som det skall.
Det gäller en Saab 9-3 SS som har xenon i halvljus som standard.
Kittet jag köpte är ett xenonkonverteringskitt för H3 från Radicast.

Problemet är att vid enbart tändningen funkar dimljusen ofatast eller "alltid" utan problem men när motorn är igång kan ena lampan blinka till, andra lampan sluta lysa och så här håller det på!

Vi monterade dit ett relä från batteriet med direktström men det blev samma symtom, jag fick nya Ballaster verkade funka .. 1 dag men sedan tillbaka med problemen igen.
Har också provat att byta batteriet men det var inte där felet låg heller.

Vad f.n kan vara fel ??? blir galen!!!

Allt är ju liksom plug & play och det skall ju inte vara såhär.. kompisen har en identisk 9-3a och köpte ett billigt kit på nätet för 800 han har inga som helst problem, det är även han som monterat mitt och vet vad han gör.. varken han eller jag blir klok på vad som är galet!

Bilen är en 05:a men vad jag så har denna inga övervakare på dimljus!! och om den har det varför har inte kompisens identiska 05:a det ?...

Tacksam för all hjälp och tipps om vad som kan vara fel!

10 287 Inlägg
25 februari 2008
Provkoppla direkt på batteriet och styr reläet med en manuell strömbrytare så att du vet att du går förbi all eventuell elektronik. Kör så ett par dagar så kan du se om det är kitet eller bilen som jävlas.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

BilstereoNörd
576 Inlägg
26 februari 2008
Eftersom det funkar dåligt när bilen är igång så kan man kolla på ifall det kan vara överspänning?
Eller helt enkelt vibrationer, ja vibrationer kan få ljusbågen i "lampan" att slockna.
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

Sök