2269
Sök

VARNING! Nyare saab ägare.

10 sec före dig...
540 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
har en kompis som blivit utringd av svenskbilvård. och dom ringer runt till alla som har nyare saab 03 och framåt. vill gå in med fiberoptik i balkarna och kolla efter rost. och rost skydda på nytt om det skulle vara dåligt. allt skulle kosta 250:- lite biligt kanske?

kollade detta med saab. och dom säger att det är något som dom har hittat på. saab har aldrig haft några problem med rost eller något påsina saab bilar i den klass och åldern!
han sa att man inte skulle göra för mycket om det. säga att man inte är intresserad när man ringer.

bara en liten varning!

Tinoz

1 174 Inlägg
20 februari 2008
Fick ett sånt erbjudande för någon vecka sedan jag med.. Men mig lurar dom inte..

"If you're in control, you're not going fast enough"

10 sec före dig...
540 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
-Blomman- skrev:
Fick ett sånt erbjudande för någon vecka sedan jag med.. Men mig lurar dom inte..

bra! dom ringer runt till alla nu!

(none)
1 725 Inlägg
20 februari 2008
Ja herregud! Finns folk till allt. Tack för inlägget!

//Jonas
Senast redigerat av Braather (20 februari 2008)

--Lev i går som det vore i morgon--

10 sec före dig...
540 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
inga problem!

Tidsoptimist
184 Inlägg
20 februari 2008
Jag har en 99ans 9-5 och mej har dom ringt tre ggr på ett år.

Jag försöker iaf...

5 198 Inlägg
20 februari 2008
Do är ju lika låga som Glocalnet cool

302 Inlägg
20 februari 2008
jag har en 142:a från -74. varför har dom inte ringt mej?

5 198 Inlägg
20 februari 2008
Saab tillverkade inge 142:or,,, därför,,,,

"the real jerk"
301 Inlägg
20 februari 2008
Bohlin skrev:

lol lol ja varför har dom inte ringt dig?
Senast redigerat av jerky (20 februari 2008)

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

4 299 Inlägg
20 februari 2008
Okej, skitbra att du berätta de. Då vet jag vad jag ska svara om dom ringer smile

/Jacob

Trägnagare
185 Inlägg
20 februari 2008
Bohlin skrev:

Borde kanske ringa upp dem istället tongue

All show and no go!

Skogenracing.com
154 Inlägg
20 februari 2008
Jag var in på en sån kollnär min 900 var 9år gammal. Kollade dom överallt efter rost och det fanns ytrost å sånt i balkar. ick inte vidare efter det men man fick reda på hur det såg ut iallafall.

Är knappast nåt lurendrejeri. Ska nog se att det finns antydan på rost även på en 04as Saab oavsett vad Saab säger eller ej.

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
21 februari 2008
Tinoz skrev:
har en kompis som blivit utringd av svenskbilvård...

Klart saab säger att det inte finns rost, nåt annat vore ju nästan i stil med självmord...

Om någon som vet kan posta info om företaget svenskbilvård är seriöst eller ej vore däremot intressant.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

10 sec före dig...
540 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
SaabLejon skrev:
Tinoz skrev:
har en kompis som blivit utringd av svenskbilvård...

Klart saab säger att det inte finns rost, nåt annat vore ju nästan i stil med självmord...

Om någon som vet kan posta info om företaget svenskbilvård är seriöst eller ej vore däremot intressant.

jojo men man kan bara ta honom på ordet. tror inte själv att saab har haft problem med rost inne i balkarna på nyare saab. men det ser vi väl efter något år.

svenskbilvård ska vi inte hänga ut som kassa eller liknande dom finns och är rätt stora. huvudkontoret finns i stockholm. min kompis hade dom ringt 8 ggr på en kväll kl var efter 20. kanske inte det smartaste.

hemsida: http://www.svenskbilvard.se

96 Inlägg
25 februari 2008
Vaför skulle företgaet vara oseriöst för att de erbjuder en rostskyddkontroll?

Ang, priset 250:-, att det skulle vara lågt, visst räknar de med att merparten väljer att efterbehandla bilen på ngt vis.

146 Inlägg
25 februari 2008
Dom ringde mig förra året och då hade jag en E36 -95 och erbjöd sin tjänst med rostskyddskoll för 250kr. självklart tänkte jag, vad har man att förlora? åkte in till uppsala och dom gick igenom bilen fick sedan ett protokoll på brister och rostangrepp och början till rostangrepp, självklart erbjöd dom sig sedan till att boka in en tid för att rostskydda bilen. Helt klart profisionellt bemötande under tiden jag var där och tog ca 45min.

tummen upp för vad dom erbjuder alla vill vell ha ett läkarintyg på bilen? wink tycker vi inte ska varna eller hänga ut när ingen av er med dom negativa åsikterna använt tjänsten?

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
26 februari 2008
Tinoz skrev:
jojo men man kan bara ta honom på ordet. tror inte själv att saab har haft problem med rost inne i balkarna på nyare saab. men det ser vi väl efter något år.

Att tro och veta är två skilda saker. Vet säkert gör du efter en sådan kontroll som svenskbilvård erbjuder.

Men för att jag också ska slå på med en gissning så tror jag inte det är speciellt ovanligt med rost i balkar på nyare bilar.

Smålänning
7 883 Inlägg
26 februari 2008
Jag har en saab från 89 och mig har dom inte ringt sad Varför de? tongue

Nämen, vart nästan lite sugen på att beställa... 250 kr är ju ingenting egentligen, och det är ju likabra att veta hur det ligger till smile Dock så gäller väll det priset bara dom dom ringer till...

Tror dock inte heller att det är så ovanligt att nyare bilar är rostiga både här och var...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 februari 2008
Äh det är klart att det är lite billigt om arbetet tar 45 minuter, men det tjänar de ju säkerligen in. Menar, de får ju nya kunder som annars aldrig ens tänkt tanken på rostskydd, finns ju faktiskt sådana med wink
Så lurendrejeri e de ju knappast tal om, däremot e de ju jobbigt om de terroriserar er..e man nyfiken e ju priset rätt iaf, så kan man ju välja ett annat bolag att uföra jobbet hos sen wink

Sök