3849
Sök

Verktygslådan

15 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Kanske en lite udda fråga

Vilka verktyg anser ni vara de viktigaste, man ska ha med sig i bilens verktygslåda?

Vh
Markus

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 februari 2008
Kamasas största satts med hylsor, dragskaft m.m. skiftnycklar i 2 storlekar, polygrip, sidavbitare, tänger, mejslar i olika storlek, insex, eltejp, silvertejp, gummiklubba, hammare, buntband.

Har du det så klarar du dig ur de flesta situationer smile Men som dom säger "Alltid redo"!
//Johannes

Rock'n Roll

4 554 Inlägg
26 februari 2008
fälgkorset? ska man dra åt/lossa fälgen med tänderna annars:P något annat behövs inte endå

turboabstinens
442 Inlägg
26 februari 2008
Beroende på vad man ska köra, men skruv och flat-mejslar är ju helt ok att ha.

ocertifierad klåpmekare

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 februari 2008
Har man en saab ska man ha saabs egna skruvmejsel med sig, då klarar man alla situationer där man måste in i bilens inredning och härja tongue

Saab har ju torx överallt så en uppsättning torx-bits med passande dragare eller mejsel passar ju annars med.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Darth Vader
1 644 Inlägg
26 februari 2008
Jag har nog inte ett enda verktyg i bilen, fast jag har inget reservdäck heller :S.
Jag får nog se över vad som kan tänkas behövas smile

Braaaaap?

905 Inlägg
26 februari 2008
silvertejp och en polygrip.

375 Inlägg
26 februari 2008
Silvertejp och storsläggan sen klarar man det mesta tongue

Meister
6 763 Inlägg
26 februari 2008
TenZer skrev:
Kamasas största satts med hylsor, dragskaft m.m. skiftnycklar i 2 storlekar, polygrip, sidavbitare, tänger, mejslar i olika storlek, insex, eltejp, silvertejp, gummiklubba, hammare, buntband.

Har du det så klarar du dig ur de flesta situationer smile Men som dom säger "Alltid redo"!
//Johannes

Tycker de lät rätt så vettigt big_smile

Smålänning
7 883 Inlägg
26 februari 2008
Fetstil är det som jag anser viktigast om man ska iväg en bit.

Skruvmejslar (en stor och några små)
torx
tändstiftsnyckel
blocknycklar
polygrip
WD-40
Ståltråd
Silvertejp
10mm breda buntband
Original hjulnyckel
Domkraft
Startkablar
Extra säkringar
extra uppsättning tändstift (gör inget om dom e gamla)
Skaltång
Läppstift
Smärgelduk

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök