Tja köper du en impreza får du en riktigt seriöst potent bil för en billig peng inte mycke som hänger på i
kurvorna och för den delen raksträckorna. Subaru är kända för att ha hållbara bilar tex år 2007 hade subaru
dom nöjdaste bilägarna i sverige enligt autoindex och det säger ju ganska mycket. jag har en impreza wrx
edition som har samma motor som gt:n och den går riktigt fint......min har gått drygt 8000 problemfria mil
bara byta olja och köra . klockren bil även på vintern med fyrjulsdriften. Service är relativt dyrt...dyrast är
10000 mila servicen som inkluderar kamremsbyte den kostar nog ca 10k. Men reservdelar är nog inte så
fruktansvärt dyra skulle tippa på att tyska bilar har dyrare prylar (hade själv en golf vr6 innan.). Det enda
negativa jag har upplevt som imprezaägare är bränslekostnaden men det hade jag ju iofs räknat med.
men jag tror aldrig du hittar en snabbare pålitligare bil för pengarna som en impreza gt kostar.
mvh/ Henke
Senast redigerat av vikingpower (24 februari 2008)
Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!