2670
Sök

Volvo 940 turbo. utan motorbroms och tomgång

15 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#21
Jaha det låter ju bra, måste prova rengöra min då också..tror inte att de e fel på komp i alla fal fast de skadar ju inte å testa wink


279 Inlägg
24 februari 2008
#22
tror inte jag heller men vill tetsa och se. ska byta kabeln mellan tändspolen och fördelar locket oxå för den såg lite bränd ut. men ohm värdet var det inget fel på den låg på 2500ohm. men eftersom den såg bränd ut. men har du massa olja runt vevhus ventilationen så testa att göra rent den för jag har oxå massa olja runt den så läcker min lite vid olje på fyllningen ska byta den pakningen oxå.

bränt gummi luktar kärlek

5 089 Inlägg
24 februari 2008
#23
kompisen hade en 740 där motorbroms inte funkade alls, lät bara konstigt typ(svårt att förklara). men det var lådan iaf som vart skrot.

\Lindgren

15 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#24
Jo min läcker också vid på fyllningen så det tyder ju på att det blir tryck i motorn!!


279 Inlägg
24 februari 2008
#25
japp och att den är gammal och torr min sprack när jag tog bort pakningen slängde i locket i avfettningen oxå för att få bort beläggningen som satt på insidan. värt att prova iaf. skulle vara väldigt skönt att få ordning på tomgången nu.

bränt gummi luktar kärlek

15 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#26
Jo det skulle de vara har varit utan i snart ett år tongue


279 Inlägg
24 februari 2008
#27
har vart utan sen jag köpte den svarta bilen i sep. sen bytte jag motor från min gamla 940 pga att den ska skrotas. så gick det några dagar sen började den motorn oxå krångla. men ibland är det värre vet inte om det beror på hur vartm det är ute eller något körde min igår lite och då var den skaplig endå. men gången innan dog den hela tiden.

bränt gummi luktar kärlek

15 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#28
Jo sålänge motorn inte är varm fungerar den fint.. Har du provat byta databox så att det inte är den som bråkar?


279 Inlägg
24 februari 2008
#29
har jag inte gjort men om jag byter den tror jag inte bilen går så bra. 19t turbo som laddar 1,15 kommer nog spika väldigt mycket med orginal chip

bränt gummi luktar kärlek

15 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
#30
Ja har du den andra boxen som det inte är löstagbart chip i ?
Annars skulle det ju gå att flytta över!
Senast redigerat av Robb86 (25 februari 2008)


279 Inlägg
25 februari 2008
#31
nej jag tror jag har den som det bara är att flytta över i. iaf i den som chipet sitter det sånt i. men ska låna en sån man läster fel koder med i veckan och se om jag har några fel koder. är det boxen har jag en till ligger här hemma men vet ej om det är samma ska ta och kolla det.

bränt gummi luktar kärlek

19 Inlägg
26 februari 2008
#32
man byter juh ut tomgångs motorn mot en kran så man får justerbar tomgång smile

-Mycke varv
-Många möjligheter

279 Inlägg
26 februari 2008
#33
vet att tomgångsmotorn funkar som den ska för den är provad.

bränt gummi luktar kärlek


Sök