Tjenare alla, jag kunde inte sova så jag släpade mig nyss upp för att göra något. Så jag gör min projekttråd.
Jag har en civic från 92 med sådär skick, så vi ska rusta upp och fixa till hela bilen. Har ingetligen inte någon slutidé utan jag tar det som det kommer. Allt hålls tillbaka lite utav min begränsade ekonomi, jag går fortfarande i gymnasiet så jag kan bara jobba litegrann på helgerna.
Nu i vinter kommer vi antagligen satsa mest på insidan (utsidan blir ju bara smutsig).
Såhär såg den ut precis efter att vi kört hem den och tvättat av den. (här står den i förra garaget)
Vi kunde sen inte göra särskillt mycket i det garaget. Men sen så flyttades 575an ut ur det andra garaget så att vi kan få plats där.
Men det fanns lite bråte ivägen som måste flyttas för att vi ska få plats.
Kolla vad plats det fanns. (bra drag i mustangen måste jag säga
)
Fram med meckvagnen
Det första vi gjorde var att byta oljefilter, olja och luftfilter. Oljefiltret hade spruckit så att olja rann ut.
Nu har vi varit och köpt på oss lite delar att leka med.
Vi började med att plocka ut de gamla slitna stolarna och damsög av hela golvet.
Sen flyttade vi över vissa delar från de gamla stolarna till de nyare och snyggare som vi köpt.
Titta vad fint det blev
(dessa är igentligen bara tillfälliga)
Vi gick senare över till att försöka montera den nya läppen. Men vi stötte snabbt på smärre problem, den var förliten och räkte inte helt och hållet.
Fram med dremeln.
Sådärja! nu sitter den som en smäck!
Vi monterade även på klarglasblinkers.
Fronten ser för närvarande ut såhär. (heh det är en maskintvätt som är boven i regplåtsknäckandet
)
Vi gick vidare till baktorkaren som var heldöd.
Vi bestämde oss för att byta hela bakrutan då den förra var sliten.
Så såhär ser det ut hitills.
Nu surrar det massor av planer på insidan i huvudet, så titta in snart igen så kanske det har hänt något kul.
Over and out!