3800
Sök

kylning thunderbird 96

27 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
hej! var på väg hem från strömstad till karlstad i torsdags efter en pisspaus skulle jag köra vidare o tryckte på rätt bra med thunderbirden. såg i backspegeln hur ett enormt vitt rökmoln låg över hela vägen  och steg långsamt upp i himlen, stannade vid vägkanten och gick ut ur bilen för att kolla. direkt jag öppnade dörren fick jag den härliga söta smaken på läpparna av glykol o förstod att det nu har helvetet brutit ut.... mitt ute i helvete står jag helt ensam med en droppande och rykande bil. eller jaa! droppande och droppande, det snarare sprutade ur motorn. Efter en stundsfundering på vad i helvete jag skulle göra slog det mej att jag nog skulle ringa non o be om hjälp för bogsering. fyra timmar senare på en liten pizzeria mitt ute i ingenstans möter en polare upp mej och jag får åka med han hem till karlstad!

dagen därpå blir jag körd av en annan polare till säffle där jag möter upp en kille som ska hjälpa mej med bogsering från där bilen står (inte en aning om vad det heter) hem till honom för att vi ska kunna titta på vad det är som gått sönder. efter att ha sprutat lite tryckluft ner i systemet upptäcker en kille att du sprutar ut vatten bakom generatorn! efter att vi skruvat bort den ser vi att det är en stor spricka i plastbehållaren som sitter där!

och det är för det här som jag skriver denna tråden! finns det någon som har koll på vad denna delen heter? och vart man kan hitta en ny! det är alltså non form av plasttank som sitter mellan förgasaren och motorn. (och all annan dret som kan tänkas behövas för att få bilen och gå framåt)

hade vart fett om non viste för jag då inte en aning!

PEACE

nu även bmw ägare, än så länge har den bara vart till besvär!

27 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
nu vet jag vad det är! det är insugen som har spruckit ich det är standard fel på 96:an
gick o få tag på en ny på grufmanbil i stockholm för 7831 späääännnnnnn!!

nu även bmw ägare, än så länge har den bara vart till besvär!

Sök