Var bort på macken och köpte dricka förut, och när ja skulle hem igen så laddade turbon skitdåligt, den gick precis in på de vita fältet på mätaren.. Den har alltid laddat perfekt och aldrig några problem, och nu laddar den inte mkt.. Nån som har nån idé ? Kan den blivit överhettad eller nått ?
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Upplevde liknande på min 850, bara vakuumsladen till min dåvarande dump som hade ådragit sig en spricka.. Kanske är något liknande på din.. Kolla så att alla slangar är hela och fina!
kolla att de int läcker på avgass sidan ifall någon packning ha fari de brukar vara känsligt de så...
va har de med laddet att göra ? den borde ju ladda som den ska ändå.. får ja inte till de snart får ja dumpa skiten på volvo och betala vad de kosta att få till de så jävla less
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Om du har de att läcka vid grenröret så får du ju inga lika mycket avgasser till turbon som int orkar ladda lika mycket efter som den int får upp samma fart som den ska ha...hade samma problem på nissan läkte inga mycke men de räkte till för att sänka trycket med 0.3 bar
Nu är jag inte säker om 850 T5 använder sig av Magnetventil för laddtrycks styrning men om den pajar så brukar man få ca halva laddet av vad man har normalt som max ladd.