Det är nog inte samma som till GL men däremot GLT för du har väl 25 ventilers antar jag? men d kan du ringa å fråga på en reservdelsbutik bara de får reg.nr så ser de vad du ska ha:) ska du byta själv? (jag bytte på min 850 GLT) Mvh/Mia
Dags för ett kamremsbyte på min 850 t-5. Är det någon som vet om det är samma kamrem som det är till övriga GL,GLE,T5?
Mja... Finns 2 bredder på rem och 4 olika kuggantal på dem. Till turbo så ska det va en bred (23mm) rem med 147 kugg, vilket innebär att den är längre än remmarna till sugmotorerna.
Dags för ett kamremsbyte på min 850 t-5. Är det någon som vet om det är samma kamrem som det är till övriga GL,GLE,T5?
Mja... Finns 2 bredder på rem och 4 olika kuggantal på dem. Till turbo så ska det va en bred (23mm) rem med 147 kugg, vilket innebär att den är längre än remmarna till sugmotorerna.
Bra information. Jag gick ner till dom till volvo och de fick kolla motorn, vet inte vilken sorts rem jag fick men det skall vara rätt nu i allafall. I skrivandets stund byts just nu kamremen, får se om det var rätt.