Einar89 skrev:
Kallar ingen här för volvoraggare men det är till störst del ägare av volvo 240/740 som tar åt sej och blir förbannade. Visst är volvo 240 och 740 bra o billiga bilar men jag tycker inte det är något speciellt med en volvo med kapade fjädrar, tonade rutor, någon ful board o någon vinge då och då. detta ser man var o vareviga dag så man har ju faktist börjat tröttna på sossecontainrar:P
En sak jag bara inte fattar med detta påstående. Inget ont menat, men det stämmer säkert
att det är många 240/740:is där ute med rostiga skärmkanter och avkapade fjädrar, med
folk hängandes utanför fönstret, skrikandes nåt som ibland låter som sång.
Men varför stirra sig blinda på dessa "vrak" då det faktiskt finns finare exemplar där ute också?
Eller är jag ensam om att tycka det?
Min tex. Jag säger absolut inte att det är den vackraste i Sverige direkt..den har sina skavanker.
Jag kanske inte sköter den bäst i Sverige heller, men jag gör så gott jag kan. Och vad är det
för fel på en vinge, tex en dylikt som jag har?
Själv har jag riktiga sänkningsfjädrar och gasdämpare. Dyrt var det, men också värt pengarna.
Samtidigt är det sant det som andra säger. Volvo och Saab är nog bland dom vanligaste märkena
där ute på vägarna, och 240 med flera är vanliga ungdomsbilar. Många körs till dom dör. Så är
det bara. Varför inte bara acceptera det? Acceptera varandra ffs??
Blir galen på allt tjat om traktorer och sossecontainar. Acceptera varandra och vad vi kör eller
håll käften om det inte passar..?