3000
Sök

för högt hc och co halt på 200sx s13..

200 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
jag har lite problem med 200an.. den har en hc halt på 500-700 och co halt på 1.5 .. den går lite ojämn på tomgången som är 700-1100varv..lambda värdet var ok .. ibland något för högt dvs för för mkt luft .. tror själv att det kan vara lambdasonden som är dålig men min lärare (går fordonslinjen) säger att det kan var nått annat .. det konstiga är att när man varvar 2000 eller mer så blir värdena bra (godkända)
har även ett laddtryck på 1bar och katten har läkt förut men förra ägaren hadde på nått klet på det .. så om det skulle vara katten så borde värdena vara dåliga i alla varvtal ?   
min lärare bad mig kolla runt och fråga er vad ni kan tro
tack för svar

Volvomekaniker
299 Inlägg
14 mars 2008
min bil är likadan. har du hittat felet??

204 Inlägg
15 mars 2008
kan vara katten som är slut.. läckage i avgas el tryckrör. el kolvringar el ventiltätningar som kan vara slut..

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE

2 201 Inlägg
15 mars 2008
hc är ju luften, så kanske hål på avgassystem eller katt eller dyligt
co kan vara lambdan. har du orginal grenrör eller.  har du extractor, sitter lambdan rätt, så den läser på alla 4 cyl. jag hade exakt samma fel med min, o det var mitt grenrör (extractor)

8 Inlägg
15 mars 2008
hc är enheten för oförbränt bränsle i avgaserna, oavs extraktor eller inte, om motorn är varm ska det bli bra, tycker att det låter som ventilstyrningarna är glapp,  värderna kan då bli bra vid sk "förhöjd tomgång"
om katten är dålig brukar alla värden bli höga och avgaserna bli stickande lukt

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
15 mars 2008
är den chippad?
ganska vanligt att det kan man bli högt då

Sök