3262
Sök

problem med min skyline =(

16 Inlägg
16 mars 2008
#21
hej hej jag tycker att du skall kolla så det inte är spridaren som har hängt sig jag hade det problemet på min saab 9000 bytte 2omgångar med stift sen kom grannen och sa prova byt spridare .
och jag gjorde det  sen gick den som den skulle //lycka till

hoppas ni får en bra dag !!!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
16 mars 2008
#22
Hu, har du otur kan det bli dyrt. Låt oss hoppas att det inte blir så.

Kompprovsmätare skall ALLA vanliga verkstäder ha om du kan få bilen dit. Annars finns det enkla och billiga att köpa i reservdelsaffärer. Det är inte så noga att de visar exakt rätt, det viktiga är att alla cyl ligger på rätt lika komp.

Spridare kan det också vara, det kan fastna skit i dem men var stiftet svart tyder det ju på att den fick soppa trots allt och hade den hängt sig skulle stiftet dessutom vara väldans vått. Det krävs en del soppa för att stiftet skall tappa gnistan och behövde du inte göra rent det för att få gnista borde det funka i motorn med trots att komptrycket kväver lite.
Senast redigerat av MrTurbo (16 mars 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

158 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
#23
Det är dyngsurt också nu när ja kolla sad har tyckt att det luktat soppa som fan ett tag när man står stilla med bilen. Även när bara tändningen är på.. Men det är inte blött nån stans.  Den har perfekt gnista, har även provat att komptesta den cylindern o den har rätt bra med komp vet ej va det ska va för tryck.. testade inte nån annan häller (hade brådis) Ja startade bilen o lyfte den tänd spolen o det vart inte ett piss skillnad på motorgången sen prova ja att ta ett stift o la den imot motorn o det vart gnista med en gång.. provade även att byta spole från en anna cylinder... NÄR JA  körde bilen sist o drog den till typ 3000rpm så typ hacka o bluddra lite sen när ja växla så smälde det ganska så bra i avgassystemet o poffa lite blå rök... kan det va sån tur att det är en spridare som hängt sig? hur beter sig bilen då? stämmer det in på dom symptomen ja beskrivit? va är det som gör att en spridare hänger dig? hur fixar man det? är tacksam för alla svar..
Senast redigerat av jocke_berg93 (17 mars 2008)

Quattro User
260 Inlägg
17 mars 2008
#24
För att komma närmare en diagnos så måste du komptesta mer än 1 cyl, annars finns ju inget att jämföra med.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

158 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
#25
mrb_77 skrev:
hej hej jag tycker att du skall kolla så det inte är spridaren som har hängt sig jag hade det problemet på min saab 9000 bytte 2omgångar med stift sen kom grannen och sa prova byt spridare .
och jag gjorde det  sen gick den som den skulle //lycka till

Hur gick bilen då? va stiftet svart o blött när du tog den det?

2 122 Inlägg
17 mars 2008
#26
ta och starta bilen sen lyfter du av en tändhat och lyssnar om motorn får en annan sång om inte så är de nått med de stiftet tändkabel eller nått på den cylindern!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

158 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
#27
har gjort ett komptest på alla nu den kolv i fråga hade bara 2 bar när dom andra hade 7 bar.. så är det blockpackning lr ventil lr kolv då? sad

Solfilmsmontör
947 Inlägg
17 mars 2008
#28
jocke_berg93 skrev:
har gjort ett komptest på alla nu den kolv i fråga hade bara 2 bar när dom andra hade 7 bar.. så är det blockpackning lr ventil lr kolv då? sad

Dålig kolv/kolvringar.

Hände samma sak med min kusins bil körde med den hårt innan den vart tillräckligt varm och brände en kolv.
Senast redigerat av Kornz (17 mars 2008)

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

158 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
#29
jo men ja hade kört i över en timme så varm va den nog... ska in md den på verkstad nästa vecka så får dom kolla upp det sad


Sök