3835
Sök

Krockad, bucklig stolpe mellan dörrar, volvo 945

117 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
Hej, idag blev jag påkörd av en kärring*vel som bucklade till dörrar och stolpen mellan dörrarna(b-stolpe?)
Vad jag har hört så lagar dom sällan bilar om ramen är bucklig och knäckt? vet någon nått om sånt här, vill inte riktigt bli av med bilen. har ägt den i knappt 3 veckor så man blir ju lagom sur!!!sad

117 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
ingen som vet?!? Har ringt försäkringsbolaget nu iaf och ska lämna in bilen antar jag.... får se vad dom säger...

Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
17 mars 2008
Vore lättare om du slängde upp en bild på skadan..smile

945 Inlägg
17 mars 2008
Vad det gäller nyare bilar i dagens läge, så utförsäkrar ju bolagen nästan ingeting, iaf vad jag har hört från en bekant som jobbar med bilplåt och ramriktning.
generellt så tänker ju försäkringbolagen som så, blir det billigare att laga än att ersätta/lösa bilen så lagar dom.
Därför är det ju vanligare att lite äldre bilar blir inlösta än nya.

blinka blått om du vill rejsa!

117 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
TTTTT skrev:
Vad det gäller nyare bilar i dagens läge, så utförsäkrar ju bolagen nästan ingeting, iaf vad jag har hört från en bekant som jobbar med bilplåt och ramriktning.
generellt så tänker ju försäkringbolagen som så, blir det billigare att laga än att ersätta/lösa bilen så lagar dom.
Därför är det ju vanligare att lite äldre bilar blir inlösta än nya.

Jo men min är väl klassad som äldre bil och det är väl inte allför billigt att laga B-stolpen som är liksom hela ramen på bilen.....

Sök