3227
Sök

Bort med Saab org. och in med Pioneer

1 531 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
#1
Jag skall montera bort min org. stereo i min Saab 95 från 2004. Är det några problem med att ansluta en Pioneer stereo efter det? Bara att ta iso till iso så att säga så funkar det sedan? Eller är det något annat att tänka på?


1 661 Inlägg
29 februari 2008
#2
Om det sitter isokontaker där bak så är det ju bara att koppla in den nya stereon. Om inte, i dont know...

Sen om du har styrning på ratten för volym m.m så tappar du dom funktionerna.

Smålänning
7 882 Inlägg
29 februari 2008
#3
Finns adapterkontakter Saab - ISO på bl.a biltema och net on net.

Du tappar som sagt alla funktioner i rattkontrollen dock.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 februari 2008
#4
Hahahaha sorry men du e rolig du, du vet att om du har AS2 i bilen så är det fullt med pioneer-grejor i den redan tongue

AS1 har högtalare från pioneer.
AS2 har högtalare och förstärkare från pioneer.
AS3 har högtalare och förstärkare från harman/kardon.

Fast huvudenheten vet jag ju inte vem som gjort men antingen clarion eller pioneer är ju två möjliga kandidater.


Älskar ironi tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 februari 2008
#5
twin_cam skrev:
Finns adapterkontakter Saab - ISO på bl.a biltema och net on net.

Du tappar som sagt alla funktioner i rattkontrollen dock.
Bara att surfa in på eBay och inhandla en "PAC SWI-JACK" eller motsvarande för den nya stereon så funkar rattkontrollerna utmärkt igen wink

Och om ni nu kanske undrar:

swi-jack står för Steering Wheel Interface - Jvc Alpine Clarion Kenwood, PAC är företaget som tillverkar dom olika gränssnitten.

EDIT: Blaupunkt-stereos funkar med swi-jack också btw.

EDIT2: "motsvarande" för pioneer-stereos är PAC SWI-PS så ska du ha pioneer så är det en sån du ska ha om du vill ha rattkontrollerna kvar.

Här kan du se vilka pioneer-modeller som funkar med rattkontrollerna för tillfället:

http://pac-audio.com/swi-compatible-rad … re=pioneer
Senast redigerat av TBOC_Razor (29 februari 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 631 Inlägg
1 mars 2008
#6
Derbi skrev:
Jag skall montera bort min org. stereo i min Saab 95 från 2004. Är det några problem med att ansluta en Pioneer stereo efter det? Bara att ta iso till iso så att säga så funkar det sedan? Eller är det något annat att tänka på?
Har du SAAB-steg i bilen så behöver du en adapter för att få signal till det. Har du enklaste stereon så funkar det med enbart ISO-kontakten.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

9 Inlägg
17 mars 2008
#7
Hur vet man vilket version man har på stereon då?
Jag har oxå lite funderingar på att byta stereo i min bil.

Alltså AS1, AS2 eller AS3???


9 Inlägg
17 mars 2008
#8
TBOC_Razor skrev:
twin_cam skrev:
Finns adapterkontakter Saab - ISO på bl.a biltema och net on net.

Du tappar som sagt alla funktioner i rattkontrollen dock.
Bara att surfa in på eBay och inhandla en "PAC SWI-JACK" eller motsvarande för den nya stereon så funkar rattkontrollerna utmärkt igen wink

Och om ni nu kanske undrar:

swi-jack står för Steering Wheel Interface - Jvc Alpine Clarion Kenwood, PAC är företaget som tillverkar dom olika gränssnitten.

EDIT: Blaupunkt-stereos funkar med swi-jack också btw.

EDIT2: "motsvarande" för pioneer-stereos är PAC SWI-PS så ska du ha pioneer så är det en sån du ska ha om du vill ha rattkontrollerna kvar.

Här kan du se vilka pioneer-modeller som funkar med rattkontrollerna för tillfället:

http://pac-audio.com/swi-compatible-rad … re=pioneer
Menar du att dom här kablarna är till just Saab eller dom funkar på alla bilar???



Sök