3103
Sök

Bensintjuvar

24 Inlägg
28 februari 2006
Trådstartare
Har haft besök av bensinslangare härom natten. Nån som har något bra tips på hur man kan förhindra att detta sker igen. Lås på tanklocket fungerade uppenbarligen inte. Har hört mig för en del och hört rykten om att det finns någon form av spiral som ska kunna föras ner i röret ner mot tanken som ska förhindra slangar att kunna komma ner. Men jag vet inte om det verkligen finns eller vart man kan få tag på sådana? Någon som vet?
Senast redigerat av schnitzelfritz (28 februari 2006)

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
28 februari 2006
har också hört att det ska finnas men vet tyvärr inte vart.... men typ biltema eller liknande borde väl ha? // Jimpa

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
28 februari 2006
ja har oxå hört om en sån,,,,, gör som ovanstående sa,,, kolla biltema eller liknade butiker

Allt för den där jävla hatten!

24 Inlägg
28 februari 2006
Trådstartare
Jooo...får kolla där. Fanns tydligen inte på mekonomen. Dom brukar ju ha det mesta.
Senast redigerat av schnitzelfritz (28 februari 2006)

8 156 Inlägg
28 februari 2006
Hemma så monterade vi upp en lampa med rörelsedetektor.
Då slutade dom tömma farsans bil på bensin.
Hade det inte slutat då så hade vi antagligen kopplat in en kamera, eller kopplat detektorn till ett tyst larm (och haft järnrören redo...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
28 februari 2006
Ett alternativ e ju att man sätter en brytare i tanklocket som man sen kopplar till larmet. Dock kräver ju detta lite kunskaper inom bil larm men de funkar.

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
28 februari 2006
Phaetoon skrev:
Hemma så monterade vi upp en lampa med rörelsedetektor.
Då slutade dom tömma farsans bil på bensin.
Hade det inte slutat då så hade vi antagligen kopplat in en kamera, eller kopplat detektorn till ett tyst larm (och haft järnrören redo...)

vi har en rörelsedetektor och summer efter inbrotten i farsans bil. han har jagat dom med brännbollsträ 2 ggr sen har dom inte kommit hit nå mer och det lär dom inte göra i fortsättningen heller tongue

det är mycket effektivt med lampa/summer i huset. då skräms dom oftast och går till nästa ställe.

man lever bara en gång så lev väl!

1 453 Inlägg
28 februari 2006
Spiral till sopparöret finns på Micro, www.micro.se

24 Inlägg
1 mars 2006
Trådstartare
HAr petat ner en spiral nu....får hoppas att det fungerar.

lastbils chaffis......
299 Inlägg
1 mars 2006
hahahah samma sak hände brorsan med hans bil han trodde att de va tjyvar i farten tills det visade sig att en slag va av.. 30 liter soppa rann ut fick sanera efteråt...... inte så lyckat......
hoppas de hjälper med spiralen......bara de jävlarna inte ger sig på bilen istället..........

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

12 086 Inlägg
2 mars 2006
De värsta är ju inte att de tar några hundra kr benna utan att de förstör bilen!! ofta är de ju inte lilla skruvmejseln de tar utan stora kofoten, mest för o jävlas. Så även fast man hindrar dem från att ta bennan så har de fortf förstört tanklocket och lacken =/

Lada mannen från skogarna
12 Inlägg
2 mars 2006
en kompis har satt ner ett litet galler precis där slangen går ner och böjer sig innanför tanklocket sitt (volvo 240) visst, det blir jobbigare att tanka på macken, men dom har inte tömt hans tank ngt mer smile
Senast redigerat av Vaz_Råttan (2 mars 2006)

24 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
Jag köpte in mig på en spiral och petade ner så gått det gick.

Colaberoende
1 219 Inlägg
3 mars 2006
I mina trakter slår dom hål på tanken och tömmer allt den vägen istället. Riktigt surt. Har funderat på en Minikamera som sänder 100m och kopplas in i videon. Man spelar ju in 10 timmar på ett 5 timmarband med longplay. /Ena

676 Inlägg
3 mars 2006
gör eget smile bara svetsa dit någon form av nät så är de klart sen big_smile visserligen får du ju ta bort tanken osv INNAN du svetsar tongue

3 182 Inlägg
3 mars 2006
spiralen är ett bra alternativ men den är dö lätt att få ur så ni vet.har haft problem med bensin mupar jag med och då hitta jag spiralen brevid bilen dan efter.inte nog med att dom slanga bensin och slet ur spiral grejen dom repade hella sidan på bilen med.   :(

Såld på Italienare
579 Inlägg
3 mars 2006
schnitzelfritz skrev:
Har haft besök av bensinslangare härom natten. Nån som har något bra tips på hur man kan förhindra att detta sker igen. Lås på tanklocket fungerade uppenbarligen inte. Har hört mig för en del och hört rykten om att det finns någon form av spiral som ska kunna föras ner i röret ner mot tanken som ska förhindra slangar att kunna komma ner. Men jag vet inte om det verkligen finns eller vart man kan få tag på sådana? Någon som vet?

Var helt säker på att du menade staten med sina 64% skatt

Sök