25 februari 2008
Trådstartare
Hej !
Jag har ett fall för "frost".
Jag har en Volvo S60 -01/ 12000mil (2.4). som när den har stått över natten (helst en liten kallare sådan), gnisslar från framvagnen när jag skall köra iväg och svänger lätt. Detta händer i dragläge och lågt gaspådrag och bara de första 5-6 min eller vid de 2-3 första stoppen vid tex vid rödljus eller korsningar, händer aldrig mer en gång per dag ! Aldrig på eftermiddagen när den har stått hela dagen på jobbet ?
Har haft innen den på brabil som har gjort 2 försök att hitta, laga oljudet utan att lyckas och har dessutom tagit betalt för eländet ! Först bytte den mittre avgasupphängningen, hjälpte inte ! På andra försöket, parkerade jag bilen övernatten hos brabil, åkte ut på morgonen igen, drog med en bilmekaniker, startade bilen och yeess mycket riktigt gnisslade bilen ! Han var säker på sin sak och hissade upp bilen tog loss underplåten och visade en felkonstruktion 01- på avgasfästet nånting...som inte hade blivit åtgärdad ! Bokade in en ny tid och fick det fixat till reducerat pris. Problemet är att det hjälpte inte ett dugg ! Fortfarande gnissel när den är kall.
Det har kollat bromsar, oljevätskor mm .
Ljudet hörs tydligt även långt ifrån bilen. Påminner lite om att dra en stol på ett stengolv.
Har någon haft samma problem, någon idé va det kan vara ?
Tacksam för svar
Mvh
Byter snart bil för att slippa gnisslet