n0b0dy_ skrev:
Fan snackar ni om, vi ska tacka ryssarna lika mycket som alla andra som slogs mot nazismen.. Sverige var neutralt vilket jag tycker är sjukt fegt, mitt land var helt ockuperat "Jugoslavien" endå slogs vi mot nazisterna och till slut körde ut dem... Men nej sverige gjorde inte ett skvatt..Lika fega som dagens politiker...
vi var smarta,
1. vi kunde hjälpa våra grannländer, kvinnor och barn ifrån norge finland och danmark fick komma hit.. dem fick mat och tak över huvudet.. MÅNGA liv räddades tack vare sverige vilket jag är mkt stolt över.
2. vi stod på finlands sida och man kan väll då säga att vi stod mer på hitlers sida under WW2,
eftersom vi lät hitler skicka upp pansarvagnar och vapen till finnarna genom sverige så de kunde förvara sig bättre, .. finland fick mkt hjälp av sverige.. många svenskar hjälpte till och med dem att slåss! och sårade soldater fick vård.
3. skulle vi vart emot hitler skulle det ha gått mkt sämre för dk/norge/finland och vi själva skulle förlorat en jävla massa liv till ingen nytta alls..
du kan kalla det fegt om du vill, men jag vet att vårt handlande inte berodde på feghet utan vi var helt enkelt bara smart av oss. många av de gammla soldaterna/familjerna ifrån dk/norge/finland är mkt mkt tacksamma för sveriges handlande än idag.
- o vad fan har du för rätt till att komma hit och kalla "oss svenskar" för fega,
ok om vi själva tycker så? men DU??... nä visa lite respekt för landet som försörjer dig istället.
ditt land? - anser du inte sverige som ditt land? är du turist?.. tss.. men svenskt medborgarskap har du säkert.. dock gillar du inte detta land och du anser dig inte vara härifrån. fyyfan säger ja bara!
om du går över till grannen din, kan du med att gå in med skorna på/ rota i kylskåpet / sova över hos han i ett par månader / ta kontrollen över hans tv-kontroll / och sen bara gå in till dig igen... ?