3475
Sök

Verkstad/Person i Örebro-området som byter fjädrar på S60 billigt?

77 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Tommie740 skrev:
Ja de låter ju nästan för bra för o vara sant men de stämmer säkert... Ja jo de skulle väl räcka som betalning..

Ja men kanon! Men du har kunskaper så att det blir ordentligt gjort osv? Vill ju inte att det ska bli gjort på fel sätt. Själva fjäderbytet kanske inte är något större problem, och till nivåregleringen har du ju papper och beskrivning till. Sen om du vill titta upp på annat håll hur man gör är det ju ett extra plus..!
När passar det dig att göra bytet? Jag jobbar min sista natt för helgen inatt. Så jag kan redan imorrn. Men det är upp till dig..

55 Inlägg
19 mars 2008
japp... Just nu har jag lite mycke att stå i.. Ska fixa lite med min bil i morgon för ska iväg till Elmia här på fredag.. Så vet inte riktigt än när de skulle passa bäst igentligen. Läste även de det andra killen skrev om det där med nivåreglering att du även kanske måste byta dämpare bak på bilen oxå. De kan nog stämma det han säger.

299 Inlägg
19 mars 2008
ja nivåregleringen är ju inbyggd i stötdämparna så dom känner ju av hur dom ska stå........dom har ju nått sorts standardläge som den alltid strävar efter så att efter en  stund så är den lika hög som innan sänkningen

77 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Tommie740 skrev:
japp... Just nu har jag lite mycke att stå i.. Ska fixa lite med min bil i morgon för ska iväg till Elmia här på fredag.. Så vet inte riktigt än när de skulle passa bäst igentligen. Läste även de det andra killen skrev om det där med nivåreglering att du även kanske måste byta dämpare bak på bilen oxå. De kan nog stämma det han säger.

Jo, men nu köpte jag fjädrar som är anpassade för nivåreglering, därav kitet som följe med som ska skruvas dit. Så det behövs inte nya dämpare bak. Har du tid lördag att byta kanske? Du kanske inte kan säga i denna stund när du får tid?

55 Inlägg
20 mars 2008
Aha okej då är jag med i leken.. Jag har nog inte tid den här helgen att byta de tror jag..

77 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Tommie740 skrev:
Aha okej då är jag med i leken.. Jag har nog inte tid den här helgen att byta de tror jag..

Okej! Måndag? Bara säga till när det passar... Är väl ingen jättebrådis, men så snabbt som möjligt vore ju kanon. Men som sagt, ingen stress inte!

77 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Fler tips?

77 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Någon mer som kan rekommendera/tipsa??

77 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
..

77 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
ingen mer som vet?? kom igen....

29 Inlägg
2 april 2008
L0fstr0M skrev:

Testa & skruva själv ?... Ta det som en lärdom i livet smile

77 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Snurbo skrev:
L0fstr0M skrev:

snarare, ta det som ett misslyckande i livet:)

29 Inlägg
2 april 2008
L0fstr0M skrev:
Snurbo skrev:
L0fstr0M skrev:

snarare, ta det som ett misslyckande i livet:)

OK smile

87 Inlägg
2 april 2008
Vad är billigt?

Vänliga Hälsningar Klas Östling

77 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Allt runtom 1000-1200 :-

Sök