nyss hemkommen från sjukan nu.. När dom ska fixa ett nytt korsband går dom ju in och hyvlar av en ca decimeter lång sena, vanligtvis vid en lårmuskel. Dock kunde dom inte hitta den på mig så fick öppna upp på ett till ställe rakt över knäskålen så fick 26 stygn runt knäna (om man nu kan kalla det stygn när dom häftar ihop en?) Natten på avdelningen var långt ifrån härlig, blev inte mycket sömn då jag hade massa smärtor i benet och var tvungen att ligga rakt med det. Att jag sen hade en ismaskin som var kopplad till en grej som satt runt knät och lät en massa var 15 sekund gjorde det inte bättre..
När jag vaknade imorse så hade jag även blödit igenom förbanden och smärtlindringen hade gått ur så smärtsam var det att röra på sig, fick en sjugymnast som kom och började köra övningar med mig direkt som jag ska köra rehab med. Sen kom dom och la om såret och då först såg jag hur mycket blod det var över hela benet och hur alla stygnen satt, mindre snyggt..
Fått med mig massa tabletter hem dels nåt som innehåller morfin och även 10 stycken sprutor som jag skall ta på mig själv i magen dom 10 kommande dagarna.. Det fula med operationen var att dom kom med en ultraljudapparat efter man vaknat upp ur narkosen och kollade om man var pissnödig och såg att jag hade en halvliter i min blåsa.. aja, hoppas man kan få mer sömn inatt iaf