3190
Sök

Varför är vissa så dåliga på att kommentera & rösta?

1 661 Inlägg
6 april 2008
a_wingard73 skrev:
Har många besökare men får ganska lite kommentarer och ännu mindre som röstar:/
Själv kommenterar jag alltid bilarna jag tittat på eftersom de känns lite som om de hör till.. Om jag får en 1 eller 5ā spelar ju ingen roll... betyget ska ju komma från hjärtat så hatar man bilen så blir ju betyget självklart lågt. Många verkar ge en 5ā bara för att de tror de får samma tillbaka... Visst inget fel i det kanske, men de ger ju ingen rättvis betygfördelning mellan riktigt fina bilar och en halvrostig 245 vars ägare är en blond skönhet med stor byst.. De är väl ändå bilen man röstar på och inte ägaren?

smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/16653/305866_3sehv7.jpg
Ordnade en BMW-träff i Halmstad..

Kan hålla med, hittade helt nyligen en Volvo 740 som hade ca 4.7 i betyg och mkt fler röster trots mkt mindre besökare än t ex mig. Dels för att det var en blond tjej som äger den och dels för att folk tycker verkligen att Volvo 740 är den bästa och snyggaste bilen som finns.
Sen att en annan lägger en halv förmögehet och och gör allt själv (med hjälp) spelar mindre roll i detta fallet. Även att bilen kostar 20ggr så mkt och är dubbelt så snabb och 10 000ggr ovanligare.
Blev nästa gnäll men så är det iallfall.
No offense

ps: Du har iallafall fått nästan dubbelt så många röster som jag. wink

mvh

376 Inlägg
6 april 2008
camaro67 skrev:
Jag röstar och komenterar när jag ser något som jag gillar. Vem orkar göra de på något som är ointressant?

Precis. Det gör jag också. Man röstar och kommentarer inte bara för att det är kul. Utan för att bilen i fråga är värd det. Men det är jag det.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

Pedant med passion för bankörning
113 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Jag anser inte heller att rösterna är så viktiga även om de så kanske verkade. Jag är helnöjd med betyget på min bil, men samtidigt så vet jag ju att de finns halvt rostuppätna Suzuki Swift med högre betyg även om dn bilen kanske skulle fått en 1ā eller 2ā av mig.
När jag betygsätter så går jag inte enbart efter utseende, märke, modell osv.. Arbetsinsatsen som ägaren lagt ner känns också lite betydelsefull. Jag får hellre 10 kommentarer i veckan än 100 personer som röstar 5or dagligen. Precis som en tidigare sa så känns dom personligare där åsikterna lyfts fram om vad man egentligen tycker! Hade folk satt betyg efter vad dom verkligen tyckte så hade de kanske vart annorlunda... Jag har mest röstat 5ōr eftersom jag för det mesta enbart kollar på bilar som jag anser intressanta..
Jag kan ju ta min Volvo som ett exempel.. Den har relativt högt betyg den med... Varför vet jag inte då de enda roliga med den är att den går ganska bra rakt fram. I övrigt är den lika upphetsande som ett par gummistövlar! Är ett R på bakluckan så häftigt?

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!

DFFL
9 020 Inlägg
6 april 2008
Jag röstar på kanske 10% av bilarna jag kollat på och kommenterar på en halv promille av samma antal...

Är väl inte mycket att tjafsa om.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök