3824
Sök

Framrutedekal volvo 850e -96. Rutan är inte rak, hur gör jag?

derfla_
10 april 2008
Trådstartare
ska sätta på framrute dekal på min bil men fram rutan e ju inte rak! finns fan ingen rak kant å gå efter så jag skulle behöva lite tips å trix av er som har lite erfarenhet:)

274 Inlägg
10 april 2008
skall du bara ha text eller är det nån annan typ av dekal?? typ motiv eller nåt .

annars tar du målar tejp ingen bred nu tejpar dekalen lägger tejpen mot den övre kanten, slittsar biten så den följer rutan gött, drar av tejpen.

derfla_
10 april 2008
Trådstartare
volvotomten skrev:
skall du bara ha text eller är det nån annan typ av dekal?? typ motiv eller nåt .

annars tar du målar tejp ingen bred nu tejpar dekalen lägger tejpen mot den övre kanten, slittsar biten så den följer rutan gött, drar av tejpen.

svart botten med vit text volvo sen bredvid volvo står det racing med röd text:)

150 Inlägg
10 april 2008
mät från nederkant av rutan eller uppe.så att det är lika på båda sidor då vet du att den är i mitten. texten klistras den på det svara eller är den redan "i" borden? om den ska klistras på så kan du ju klippa ut bokstav för bokstav och klistra dit.

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

Lokal gasglad kille
112 Inlägg
10 april 2008
Antar att det är en färdig streamer från nån bildelsfirma du har köpt....Det är ju så att rutan är välvd och dekalen är rak. vilket kommer resultera i att när dekalen väl passar bra på sidorna av rutan så kommer ytan på mitten att vara väldigt liten.och att texten på streamer får ont om plats. själv jobbar jag med bildekorer hela dagarna och kan bara tipsa dig om att kliva in hos nån som sysslar med bildekorer så dom får skräddarsy din streamer så den följer rutans form.... Visst kostar det lite pengar extra men det blir garanterat snyggare.
Senast redigerat av MrBLING (10 april 2008)

derfla_
10 april 2008
Trådstartare
MrBLING skrev:
Antar att det är en färdig streamer från nån bildelsfirma du har köpt....Det är ju så att rutan är välvd och dekalen är rak. vilket kommer resultera i att när dekalen väl passar bra på sidorna av rutan så kommer ytan på mitten att vara väldigt liten.och att texten på streamer får ont om plats. själv jobbar jag med bildekorer hela dagarna och kan bara tipsa dig om att kliva in hos nån som sysslar med bildekorer så dom får skräddarsy din streamer så den följer rutans form.... Visst kostar det lite pengar extra men det blir garanterat snyggare.

okej då vet ja lite mer:) ska testa själv å se hur d blir tänkte göra en mall av en pappkartong först å skära till dekoren efter den, d e en färdig dekor:) men d e väl d bästa å göra en mall först?

Sök