Smackade på min laddtrycksmätare från speedparts häromdagen, men jag vet inte om den fungerar som den ska rikigt. Laddar som högst 0,6 bar och (vet inte om det är fel men) och när man motorbromsar borde den väl visa undertryck, vilket den inte gör, står bara på nollan.
Värt att nämna är även att när man gasar på och den går upp i 0,6 bar och man sen släpper gasen så går mätaren upp 0,1 - 0,15 bar jättesnabbt och sen ner.
Skulle även villja höra hur ni dragit tryckslangen genom till motorrummet.
Först drog ja ner den genom hägtalaren uppe vid vänster sida sen ner vid säkringarna.Sen drog ja den genom ett hål såm sitter ovanför där styr stången går ut,sitter en gummi plugg som ja gjorde hål på
din mätare visar fel, precis likadant fel jag hade, min visade med 0.55-06 bar vilket den verkligen inte laddade, du har antagligen kopplat den på magnetventilen, där koppla iaf jag den först. Sen kopplade jag in den på mapsensorn, http://www.roijer.se/ekan/slang/1.jpg http://www.roijer.se/ekan/slang/2.jpg
Efter det så visade han minus och laddade 1.3,, först en besvikelse som blev till en glad överraskning=).
Konstigt vad vissa är säkra på sin sak trots att de inte har full koll?
Man skall INTE koppla om / tyva och kludda med vacumslangar som styr viktig kringutrustning till motorn så som avlastningsventil, bränsletrycksregulator, magnetventil osv. Sådana viktiga saker skall ha sitt vacum utan ingrepp!
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
På min så drog jag slangen igenom gummi damasken eller vad man kallar det igenom torped väggen krångligt men bra blir det slangen satte jag direkt på sprjällhuset/insuget hade en ledig pinne där vet ej hur det är på nyare bilar vågar ej svara på det. strömmen tog jag ifrån tändningslåset skruvade ner det och kollade vart jag hade ström när tändningen var på och av och sen satte jag dit strömmen