2117
Sök

Är du en straffbilist?

4 299 Inlägg
16 april 2008
#81
Thomas_945LTT skrev:
Rallyhalle skrev:
Dom som inte är poliser ska se till att sköta sitt eget. För i vissa fall är det inte bara för att bryta mot lagen man gör en omkörning i 150-160 km/h på en 90-landsväg där de e heldraget.

Va tvungen att köra in en kompis till akuten i helgen o de SNABBT, och gjorde då som exemplet ovan.
Grejen va att detta va 22.30 så de va ganska mörkt ute, o då sätter nöten bakom mig på sitt helljus när jag kommer om honom. Och jaa jag vet att han blinkade me helljuset för att jag då precis kollade i backspegeln o vart bländad av de.
Då handlar du i nöd, vilket är enda gången du får bryta mot lagen.
Jo precis, men de är ju ingen som tänker så. Dom tänker bara "jävla dåre" o börjar blinka o ha sig o allt va dom nu kan hitta på.


1 171 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
#82
Fast det kan ju inte du veta som straffbilist att han gjorde...


1 171 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
#83
Thomas_945LTT skrev:
zoopåse skrev:
Jag kan tala om att jag såg just en sådan där "soparbil" utanför fönstret på mitt jobb på en väg som har heldragen linje ett par km. Jag kan även tala om att samtliga bilar som kom bakifrån korsade heldragen linje över i motsatt körriktning (efter att ha kollat att det var fritt får man förmoda). 100%. Det var många bilar.

Alla bröt mot reglerna. Alla förstod att det var rimligt att bryta mot reglerna, även mötande bilister anpassade sig och undvek att straffa för att de förstod.
Tragiskt....
Ja, det hade varit tragiskt om ingen vågat köra om pga huvudlös respekt för trafikregler.


Thomas_945LTT
16 april 2008
#84
zoopåse skrev:
Fast det kan ju inte du veta som straffbilist att han gjorde...
Nähä?! Ska jag påstå att han ljuger då? Hahaha!!! Vilken löjlig kommentar....

Thomas_945LTT
16 april 2008
#85
zoopåse skrev:
Thomas_945LTT skrev:
zoopåse skrev:
Jag kan tala om att jag såg just en sådan där "soparbil" utanför fönstret på mitt jobb på en väg som har heldragen linje ett par km. Jag kan även tala om att samtliga bilar som kom bakifrån korsade heldragen linje över i motsatt körriktning (efter att ha kollat att det var fritt får man förmoda). 100%. Det var många bilar.

Alla bröt mot reglerna. Alla förstod att det var rimligt att bryta mot reglerna, även mötande bilister anpassade sig och undvek att straffa för att de förstod.
Tragiskt....
Ja, det hade varit tragiskt om ingen vågat köra om pga huvudlös respekt för trafikregler.
Huvudlös respekt?? Vad menar du med det? Menar du att det är dåligt att ha respekt för regler?

166 Inlägg
16 april 2008
#86
Thomas_945LTT

Dra moral valsen för någon annan. Tror inte ett skit på din helgon gloria som du försöker måla upp här på forumen. Tror snarare att du är som alla andra, snarare är du mycket värre. Veti fan vad du försöker med här och helt ärligt det skiter jag i.

Takes one to know one.

Skriv massa nu, jag köper det inte va fan du än kommer med här.


Thomas_945LTT
16 april 2008
#87
Piraten skrev:
Veti fan vad du försöker med här och helt ärligt det skiter jag i.
Ja, det märks ju. Vad är det för fel med att vara konsekvent och ärlig????

268 Inlägg
16 april 2008
#88
Straffbilister var det ja, sådanna har man ju träffat på nån gång, senast i tisdagas när jag var på väg ner från växjö, ligger på en 50 sträcka först har en röd 745a framför mig, håller godtyckligt avstånd då han bara ligger i 45, sedan blir det 70 vilket tar väldans tid för honom där det även är en uppförsbacke så jag vill ju ha lite fart för att någonsin komma upp hmm. hur som helst så blir det 90 lite längre fram och där försvinner han fram en bit men snart så släpper han av och jag kommer ifatt och han håller då 85 mad. visst jag hade släp osv så får ju inte köra mer än i 80 lagligt, men det ska han fulständigt ta o skita i det är inte hans problem, men ja jag kommer ifatt och ligger med en billängd's avstånd och han sjunker då ner till 75 och kort där efter tvärnitar wink. var mer eller mindre berädd på det o var inte sen med att gå på tutan big_smile. för om han nu tvunget skulle köra som sakta så körde vi förbi en parkering där han kunde stannat och släpt förbi alla oss andra bakom honom istället för att ställa till en stor scen hmm. och efter hans hårda inbomsning och ja skrämt livet ur honom så försvan han som en avlöning!! och lika bra var väl det för hade han stannat helt hade ja nog kört över den fan av ren ilska tongue haha..


Usch o fy för privatpoliser osv wink



Sök