brorsan hade det problemet, om han hade igång den , stängde av , skulle starta så vägra den, den va tvungen att stå ett x- antal timmar. och då vet jag att det var en givare som va sönder , minns dock inte vilken
brorsan hade det problemet, om han hade igång den , stängde av , skulle starta så vägra den, den va tvungen att stå ett x- antal timmar. och då vet jag att det var en givare som va sönder , minns dock inte vilken
Ok... Riktigt surt. Men jag ska lämna in den till Volvo nu nästa vecka. Jag har slut på idéer!
hur är den när den staratar då? är det som att nån slår till en brytare o bara hoppar igång som vanlig? lr bluddrar den o hoppar knappt igång?
Rätt som det är så hoppar den igång. När man har stått och malt i en haltimme kanske! När han väl går så går han klockrent! Men nu blir det att jag lämnar in den till Volvo. Jag har slut på idéer... Kostar kanske en slant. Men det blir bra gjort!
Kanske inte dom men på tex Audis V6:or så kan man inte vid kall eller fuktig väderlek starta kall bil - köra typ en halv minut - och sedan stänga av den. Då surar den ner sig fullständigt när man försöker starta den igen. Många Audi´s som har fått bärgning pga detta men när dom kommer till verkstad och får stå över natten så hoppar dom igång.
/Göran
R0b1n skrev:
ska väl inte spela nån roll om du stänger av o på bilen eller? aldrig hört talas om att T5:orna har såna beskymmer :S
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Kanske inte dom men på tex Audis V6:or så kan man inte vid kall eller fuktig väderlek starta kall bil - köra typ en halv minut - och sedan stänga av den. Då surar den ner sig fullständigt när man försöker starta den igen. Många Audi´s som har fått bärgning pga detta men när dom kommer till verkstad och får stå över natten så hoppar dom igång.
/Göran
Låter som värsta Flintabilen. Tyvärr måste jag säga det. Hade en Zündapp KS50 en gång som betedde sig så precís samma sätt, då var man tom tvungen att köra ner en trasa i cyllen för få gnista igen.
den 850 turbo som jag hade betede sig på likartat sätt(fast min gick piss då jag fick igång den) ibland och på den så var det magnetventilen som var paj...vet att iaf gltn har problem med att vipporna hänger sig och då startar inte bilen(farsans glt gjorde detta lite då och då innan han sålde den) och då den startade så gick den helt perfekt, vi pratade med verkstan om vad som gick och göra och dom svarade att det är ett kännt problem och ingenting att göra åt annat än att sätta på en topp som har gått mindre. jag gissar att det är nån/några vippor som spökar för dig
den 850 turbo som jag hade betede sig på likartat sätt(fast min gick piss då jag fick igång den) ibland och på den så var det magnetventilen som var paj...vet att iaf gltn har problem med att vipporna hänger sig och då startar inte bilen(farsans glt gjorde detta lite då och då innan han sålde den) och då den startade så gick den helt perfekt, vi pratade med verkstan om vad som gick och göra och dom svarade att det är ett kännt problem och ingenting att göra åt annat än att sätta på en topp som har gått mindre. jag gissar att det är nån/några vippor som spökar för dig
Hej...
ok. var sitter denna magnet ventil och de vippor du pratar om? Du har möjligt vis inga bilder påt? men tack för tipset!!!