4620
Sök

Bränsleförbrukning bmw 320?

Skaune
19 april 2008
Trådstartare
Hej hej!

Nu e det så att jag vill göra mig av med 740in, och tänkte ev köpa mig en BMW eftersom jag tycker att E36 fortfarande har så sköna linjer 17 år efter att modellen började tillverkas.

Helst vill jag ha en 316 coupé eller 318, men utbudet av 320 e större och priserna allt lägre, men vad har de för förbrukning? jag litar mig inte på tabeller etc, tycker de e bättre fråga de som använder bilen dagligen!

Tacksam för svar! jo jag vet man kan fråga på autopower men jag minns varken mitt användar namn eller lösen! hmm

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 april 2008
Just BMW är bra på siffror.
Min ska dra 1,07 enligt BMW blandad körning, men jag kör den på 0,95.

Jag litar ganska bra på BMW's siffror. Ofta är dom t.o.m. sämre än verkligheten (vilket är en fördel eftersom man aldrig blir besviken).

Säger BMW 0,8-0,9 så skulle jag tippa på att bilen går att köra på det utan problem.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

turboabstinens
442 Inlägg
19 april 2008
Jag vet inte, men 535 drar runt 11-12/100km vanlig körning, 13-14 vid kvällskörning med lite gaspådrag.. enligt bmw 1 liter milen.

ocertifierad klåpmekare

Miklen
19 april 2008
Trådstartare
Är nog skillnad på 92 å 93 å uppåt.. vanos mao.. men min utan vanos ligger runt litern när ja tankar fullt.. Går nog att köra snålare oxå.. Vet dock inte va vanos modellerna drar men kör man lugnt så drar dom nog inte så jätte mycke..skulle dock inte köpa en 320 ändå.. hellre då en 328..den drar lite om man kör lugnt oxå..modernare motor om inte annat.. å går fan så mycke bättre när man vill gasa smile Men som du säger.. lågt pris.. svårt att hitta en lågt pris 328 smile

Idiot..
285 Inlägg
19 april 2008
Beror helt enkelt på hur du köra..
Jag kan få ner min till 0,5-0,6 om jag ligger och trycker landsväg..
Men runt  0,7-0,9 blandat tro att min drar.

Fast som jag kör just nu så ligger den väl på 1,0-1,4 milen

Skaune
19 april 2008
Trådstartare
Nattugglan skrev:
Beror helt enkelt på hur du köra..
Jag kan få ner min till 0,5-0,6 om jag ligger och trycker landsväg..
Men runt  0,7-0,9 blandat tro att min drar.

Fast som jag kör just nu så ligger den väl på 1,0-1,4 milen

Hehe nä jag kör oftast sjukt lungt! vill verkligen komma ner i soppa kostnader, en 740 med automat inne i stan e ingen snål historia! men de enda som lockade med 320 var som sagt utbudet, 316 e ovanliga o många fall tom billigare! men vet också att den sexan (nu var det ett tag sen jag körde en) ska vara ganska oinspirerad, 318is med 140 hk ska vara betydligt roligare, men sen e de där med soppan igen! hmm

Sök