3202
Sök

torkare som inte funkar

2 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
har problem med torkarna på min 240. det började med att dom började gå trögt, det blev värre och torkarmotorn la av. har skaffat en ny, men den vill inte funka när jag kopplar in den. så vad kan va fel? har hört att det kan vara fel på spaken, hur kollar jag det?
kom igen nu, jag behöver svar i detta regniga land!! big_smile

vet inte om det har med saken att göra, men problemen kom strax efter att jag bytt torkarblad...tycker inte att det borde göra nån skillnad, men men...

alla ideer tas emot!!!
/volvon cool

3 650 Inlägg
15 april 2008
Hör du att torkarmotorn snurrar?

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
15 april 2008
Kopplat jorden till motorn riktigt?.

Jag hade samma problem med min 240 att torkarna gick trögt, då hade staget som armarna satt i åkt ner lite, så den låg emot karossen. Vilket resulterade i utbränd motor. tongue

Allt för den där jävla hatten!

2 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
tack för svaren! nu är det så här va att jag är inte så haj på bilar oht. jag antog att jorden sitter i kontakten med 4 sladdar som ska kopplas til torkarmotorn, är det fel?
ska kolla det där med stagen!
/Maria

134 Inlägg
19 april 2008
Kanske dåligt tips, men... Har du kollat säkringarna? Funkar tutan? Den ligger på samma säkring som torkarna.

-------------------------------------------------------------------------------------
Mitt projekt: Volvo 164 årsm. 1969.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p2912032

299 Inlägg
19 april 2008
På min gammla 244a! krongla torkarna oxå! men felet på min va glapp i tändningslået va bara slå te på nyckeln så hoppa dom igång igen! Men börje me och kolle säkringen;D

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

3 650 Inlägg
19 april 2008
volvo240-88 skrev:
tack för svaren! nu är det så här va att jag är inte så haj på bilar oht. jag antog att jorden sitter i kontakten med 4 sladdar som ska kopplas til torkarmotorn, är det fel?
ska kolla det där med stagen!
/Maria

Jorden är en svart kabel som går till en skruv/bult

137 Inlägg
20 april 2008
var likadant på en av mina gamla biljävlar jag tog ut relät, kastade det i backen o satte tillbaka sen funkade torkarna så länge bilen gick..

Brake em' down like a shotgun !!!

Sök