DEn har typ 150 i HC och 5 i CO halt. Lambdan är bytt och katten men funakde inte. Ny olja och fräsch top nu. Men måste ha akut hjälp nu. Vad kan man göra? Tändkablar och fördelare men kan de va saken tro?.. Den är lite trögstartad i jämnförelse med min förra GT men går mycket bättre annars, och ingen ojämn tomgång.
Vad kan jag göra ? Och fuska med K-sprit non som gjort det på en Golf GTi -93 och det fungerar?
testa att byta tändstifft om du inte har gjort det
Kör med 15% E85
eller häll i en liter Frysskydd till tryckluftsystem (bättre än K-skydd) o ha ca 150kr bensin i tanken. om du inte har tillgång till en Co-mätare så åk till nått gymnasium som harfordonsprogrammet o be dom kolla dina värden
Ska man inte ta det på allvar att något är fel med motorn och inte hälla i k-sprit, etanol, för det gör ju inte så att problemet försvinner utan bara att det inte syns tillfäligt . Och syslar man med sånt kan man ju fundera på varför dom gör sånna tester på bilprovningen.
Bättre att byta tändkablar och fördelare och rotor och hjälper inte det så får man söka vidare.
testa att byta tändstifft om du inte har gjort det
Kör med 15% E85
eller häll i en liter Frysskydd till tryckluftsystem (bättre än K-skydd) o ha ca 150kr bensin i tanken. om du inte har tillgång till en Co-mätare så åk till nått gymnasium som harfordonsprogrammet o be dom kolla dina värden
Okej har du testat det på en Golf eller, för det är väl olika på alla modeller.
Och liksom ni som inte fattar så har den varit på lagning nyss men måste ner och hämta den NU. Katten är bytt och lambda sensorn med så inget där... Vad kostar fördelare och nya tändkablar med tändstift då CA? Köper nog kablarna på skroten, har för mig att dom inte är de billigaste.
OCH nej gör det inte för att fuska men för att inte få körförbjud så man hinner leta felet för det är nog inte det lättaste att hitta och har INTE råd att byta varenda del så skulle vara tacksam om man kunde peka ut vissa saker som nog det är störst chans till att det är det som fuckar.
testa att byta tändstifft om du inte har gjort det
Kör med 15% E85
eller häll i en liter Frysskydd till tryckluftsystem (bättre än K-skydd) o ha ca 150kr bensin i tanken. om du inte har tillgång till en Co-mätare så åk till nått gymnasium som harfordonsprogrammet o be dom kolla dina värden
Okej har du testat det på en Golf eller, för det är väl olika på alla modeller.
Och liksom ni som inte fattar så har den varit på lagning nyss men måste ner och hämta den NU. Katten är bytt och lambda sensorn med så inget där... Vad kostar fördelare och nya tändkablar med tändstift då CA? Köper nog kablarna på skroten, har för mig att dom inte är de billigaste.
OCH nej gör det inte för att fuska men för att inte få körförbjud så man hinner leta felet för det är nog inte det lättaste att hitta och har INTE råd att byta varenda del så skulle vara tacksam om man kunde peka ut vissa saker som nog det är störst chans till att det är det som fuckar.
Nej jag har inte testat på en golf men det fungerar på de flesta bilarna.. men tändstiften är en faktor på avgasvärdena lika så olja och filter (både olje och luftfilter) testa med sprit för att få igenom den sen kan du ju felsöka noga
HAr gått igenom alla slangar och stift och kablar och så men vi tror att de kan va den fördömnda Temp givarn eftersom bilen blev helt fuckt up igår när jag körde och hoppade och fick ingen kraft och efter att ha dragit ut tändkablar och givarn bara och pluggat tbx så gick den som en raket igen, men muppen som ägde bilen innan har ju inte ens satt fast luftfiltret som det ska, slangen är feldragen... Så får se imorn om det hjälper med tempgivarn och på fredag ska den besiktigas igen "/
Men vad tycker ni, e85 elr t-sprit elr vilket ska jag välja och vilken kombination ska jag testa med på besiktningen, bilen har fått tid på verkstan här nu på måndag men skulle va skönt att slippa göra en ny besiktning när dom ändå ska laga det.. Vill ha till felen nu så man kan pumpa gasen lite