2556
Sök

Skumt!!! nån som e bra på turbomotorer?

148 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Idag på väg hem med bilen från växjö, märkte att bilen typ misstände eller något, den ryckte till iaf! saktade ner bilen och sen drog på igen.. det var normalt. MEN: När jag växlar så brukar dumpen ge ifrån ett riktigt pysch! det gjorde den inte nu. istället lät det som att dumpen läckte ut luften istället för att släppa ut den direkt. Stannade bilen och kollade, slangen ifrån mapsensorn hade hoppat av på dumpen. så jag satte dit den igen och fortsatte, likt förbannat va det samma sak igen fast nu sitter slangen kvar, bytte ut den nya dmpen från speedparts å satte dit orginal istället, ingen skillnad! sen av någon konstig anledning så har laddtrycket ökat från 0.8 till drygt 1 bar, den är orginal! vad har hänt? hjälp mig! sad ( kör saab ng900 2.0T trionic 5

41 Inlägg
24 april 2008
Ingen vaacuum slang som pajat?

148 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Ekan_ skrev:
Ingen vaacuum slang som pajat?

Vet inte, jag är inte så haj på detta. har haft sugmotorer innan. min första turbobil. Det går ju en vacuum slang från dumpen till mapsensorn, kan det vara den? eller kan det vara nåt annat?

Administratör
11 960 Inlägg
24 april 2008
Beskriv ditt problem redan i rubriken så kommer du också få hjälp snabbare (och även bättre hjälp förmodligen). Mer info om rubriker i rubriksanvisningarna. Låser här så kan du göra ett nytt försök ...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök